Objekt požár zcela zničil i s veškerým vybavením – přičemž škoda se bude počítat v řádu desítek milionů. Předběžné odhady hovoří o 30 milionech korun.
O příčině lze zatím jen spekulovat. Objevují se například úvahy, že oheň mohla mít na svědomí závada elektroinstalace – na rozvody se vyšetřovatelé skutečně v neděli soustřeďovali a odebírali jejich vzorky k dalším analýzám – či třeba mohl souviset se závadou na komínovém tělese. Zkoumání se ovšem zaměřilo i na plynové zařízení. Standardem pro začátek obdobných šetření je také prověřování dalších alternativ – včetně možností úmyslného zapálení či nedbalosti, a to jak ze strany personálu, tak třeba neopatrného kuřáka.
Hasiči, kteří se k ohni ohlášenému jako požár nízké budovy sjeli ze širokého okolí středočeského regionu (a v rámci mezikrajské výpomoci vyjely také z hlavního města jednotka za Satalic a tým z centrály vybavený hasicí a řezací jednotkou Cobra), bojovali nejenom s ohněm ničícím motorest. Usilovně se snažili, aby se požár zachvacující celou budovu nepřenesl také na čerpací stanici pohonných hmot vzdálenou asi 30 metrů. Vyžádalo si to nasazení čtyřiceti jednotek hasičů s řadou cisternových vozů i s výškovou technikou. Hasiči také povolali těžkou techniku záchranného útvaru ve Zbirohu na Rokycansku kvůli rozhrnování trosek – a s hašením pomáhal ze vzduchu i policejní vrtulník s podvěšeným bambivakem. Vyhlášen byl nejprve druhý, pak třetí a posléze i nejvyšší stupeň požárního poplachu, který se pro svou výjimečnost ani neoznačuje jako „čtvrtý“. Nazývá se „zvláštním stupněm poplachu“ a uplatňuje se skutečně jen při mimořádně závažných malérech.
Benzinová pumpa byla uzavřena hned na počátku zásahu, stejně jako parkoviště. Na provoz na dálnici zpočátku neměl požár vliv kromě toho, že řidiči zpomalovali a někdy i zastavovali, aby si mohli dění u hořícího motorestu důkladně prohlédnout. Před polednem policisté příjezd po dálnici D10 do Prahy zcela uzavřeli mezi 21. a 17. kilometrem. Průjezd po objížďce po silnici II/610 bohužel zablokovala nehoda, provoz se výrazně zahustil i na dalších objízdných trasách.
Požár sice nepředstavoval bezprostřední hrozbu pro silniční provoz, odklon aut však umožnil pohyb hasičských cisteren přivážejících vodu k hašení a najíždějících i protisměrem. Kvůli nedostatku vody na místě museli hasiči přistoupit ke kyvadlové dopravě. I dopravní informace, které policie zveřejnila na svých webových stránkách, upozorňovaly na omezení spojená s „velkým požárem“ – s upřesněním, že u čerpací stanice Robin Oil hoří restaurace na parkovišti. Uzavírka se na D10 protáhla až do noci: průjezd byl uvolněn až od půlnoci. V neděli byl obnoven i provoz na benzince.
Zvědavci nicméně komplikovali i provoz ve směru jízdy od Prahy na Mladou Boleslav. Po páté večerní tam dokonce u střetu dvou osobních aut na dálničním kilometru 17,5 museli zasahovat nejenom policisté, ale i zdravotničtí záchranáři. K dalšímu střetu dvou aut, který se naštěstí obešel bez zranění, pak došlo o necelou půlhodinu později ještě na kilometru 14,1.
Hasiči zůstali na místě po celou noc, byť do rána pracovalo na místě už jen pět jednotek a postupně se jejich síly dále redukovaly. Jejich úkolem bylo zajistit dohašovací práce a prostřednictvím termokamery vyhledávat ve zcela zničeném objektu skrytá ohniska hoření. Z koliby, jež lákala na atraktivní prostředí, zůstaly stát pouze obvodové stěny s trčícími pozůstatky trámů z propadlé střechy.