Ke kolizi vlaků došlo v 8:45 hodin. Na místo ihned vyjely všechny složky integrovaného záchranného systému, uvedla Česká televize. Jeden jel z Volar do Českých Budějovic, druhý opačným směrem do Černého Kříže.

„Pravděpodobná příčina je to, že jeden ze strojvůdců projel návěstidlo v poloze stůj. Je tam přerušen provoz a na místo míří náš vyšetřovatel,“ řekl Radiožurnálu mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiáš.

Celková škoda je podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala šest milionů korun.

Na místě zasahovalo celkem šest posádek jihočeské záchranné služby. Podle mluvčí záchranky Petry Kafkové bylo nakonec čtrnáct zraněných, mezi nimi tři děti a strojvedoucí. "Čtyři zranění byla středně težká, ostatní lehká. Sedm zraněných bylo převezeno do krumlovské a sedm do budějovické nemocnice," upřesnila Petra Kafková. Dvakrát zasahoval i vrtulník letecké záchranné služby.

Počet zraněných potvrdil i velitel českokrumlovského územního odboru HZS JčK Pavel Rožboud. "Na místě zůstali drážní hasiči, kteří budou vozidla vracet na koleje. Úsek bude uzavřen, než se nehoda vyšetří a místo se opraví. Počítám, že budou pracovat přes noc," dodal.

V obou vlacích podle vyjádření policejní mluvčí Lenky Pokorné cestovalo zhruba pět desítek lidí. Jak popsali redaktoři Deníku, vlaky se srazily přímo na mostě, hasiči tak museli pomáhat s evakuací cestujících. Místo nehody se nachází zhruba 500 metrů od hlavní silnice.

Jedním vlakem cestovaly i děti ze školky, kterým hasiči zajistili svůj autobus a převezli je do multimediální učebny na stanici v Budějovicích, kde měli malí cestující k dispozici i hračky. "Jedno z dětí nemluvilo česky, tak jsme mu zajistili překladatele," doplnila mluvčí jihočeských hasičů Vendula Matějů. Ostatní cestující odjeli náhradními autobusy Českých drah. 

 

"Je to hrozné. Ten vlak jel od nás," řekl Deníku Jan Boršovský, tajemník Úřadu městyse Křemže, do jejíhož katastru osada Mříč náleží. "Pokud vím, provoz na té trati je plně automatizovaný. Nevím, kde co selhalo, že se dva vlaky srazily."

"Provoz na silnici mezi Vrábčí a Mříčí řídí policisté," informovali redaktoři Jihočeského deníku.

Osobní dopravu na trati spolu s dvěma přilehlými šumavskými lokálkami od prosince minulého roku provozuje společnost GW Train Regio známější pod bývalým názvem Viamont. České dráhy tím po soutěži, kterou řešil i soud, ztratily v kraji monopol. GW Train Regio získal patnáctiletý závazek za dvě a čtvrt miliardy korun, zajišťuje ho pomocí 15 motoráků RegioSprinter.