Provoz bitevních vrtulníků byl přerušen také loni po listopadové nehodě, kdy stroj Mi-24 havaroval při vzletu na základně v Náměšti nad Oslavou. Nelétaly poté do ledna, kdy byl jejich provoz částečně obnoven. Při nehodě tehdy nebyl nikdo zraněn, stroj byl ale podle médií značně poškozen.

Bojové vrtulníky patří mezi nejdražší vybavení, kterým armáda disponuje. Letectvo dostalo několik strojů Mi-24/35 v rámci deblokace ruského dluhu po roce 2000, starší verze používala i předtím. Jejich hodnota je v řádu stovek milionů korun. Cena nových moderních bitevních vrtulníků se pohybuje v řádu stamilionů až miliard korun.

Havárie se zraněním

V polovině května přistál preventivně u obce Pěnčín na Prostějovsku vrtulník německé armády CH-53 GS, který se účastnil mezinárodního cvičení Dark Blade 2019. Po takzvaném bezpečnostním přistání vrtulník zkontroloval německý technický personál, který nezjistil žádné závady, které by stroji bránily v letu. Následně tak mohl přeletět zpět na základnu u Náměště nad Oslavou na Třebíčsku. Nikomu se nic nestalo.

V listopadu 2015 přišla česká armáda o víceúčelový vrtulník Mi-171Š, který havaroval ve Španělsku na cvičení Trident Juncture, pět vojáků bylo tehdy zraněno. Stroj se propadl z deseti metrů a převrátil na bok. Nebylo možné ho opravit. V únoru 2001 se zřítil vojenský vrtulník W3-A Sokol mezi obcemi Škvorec a Zlatá v okrese Praha-východ, když piloti nacvičovali přistání pomocí autorotace, zraněni byli všichni tři členové posádky. V říjnu stejného roku pak armádní vrtulník Mi-8, který převážel bývalého amerického astronauta českého původu Eugena Cernana a českého kosmonauta Vladimíra Remka, havaroval při nouzovém přistání u Okrouhlé nedaleko Milevska na Písecku. Zraněno bylo 12 lidí na palubě, nejhůře letuška.

V roce 2004 se v Náměšti nad Oslavou zřítil britský vojenský vrtulník Lynx, který se v ČR účastnil vojenského cvičení. V troskách stroje zahynulo šest britských vojáků.