Na jeho nebezpečnost přitom podle zjištění Brněnského deníku Rovnost policisté upozorňovali už dříve. „Upozorňujeme na rizika, protože ze zkušeností víme, co může nastat. Třeba přechod na Poříčí jsme už v dávné minulosti připomínkovali,“ potvrdil policejní mluvčí David Chaloupka.

Nebezpečné je místo také podle krajského koordinátora Besipu Pavla Čížka. „Pokud přechod vede přes čtyři pruhy, tak je nejméně vhodný a bezpečný. V celé šířce přechází lidé nechránění přes obrovský široký pás. Pomůžou stavební úpravy a ostrůvky,“ nastínil možnosti.

Ačkoli je nyní přechod zavřený, do budoucna o něj lidé nepřijdou. „Při vzniku protipovodňových opatření plánujeme i novou bezbariérovou lávku. Na ni bude navazovat přechod ve stejném místě. Křižovatka, kde přechod plánujeme, bude světelná,“ řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Takové řešení Čížek vítá. „Přechody se světelnou signalizací jsou výrazně lepší, je prostor přejít a účastníci provozu o sobě ví. Nasekat všude semafory ale není možné, to by ucpalo Brno,“ dodal.

Na nebezpečná místa upozorňovali také čtenáři Brněnského deníku Rovnost na facebooku Rovnosti. „Třeba všechny přechody na Merhautově ulici, kde výhled blokují zaparkovaná auta,“ uvedl Tomáš Hopi.

V centru Brna lidem vadí více míst. „Z Lužánek od domu dětí a mládeže je přechod k Burešově ulici. Chodí tam denně spousta dětí do kroužků. V podstatě se nedá přejít,“ komentovala Adéla Maláčová.

Kromě chodců kritizují nepřehledná místa i řidiči. „Dávám pozor všude, taky chodím někdy pešky. Ale u Ronda a Grandu jedu hodně opatrně. Nejhorší je projet přes přechod u hlavního nádraží u Masarykovy ulice, tam jsou lidi nepřetržitě. Tam bych dala semafor,“ dodala Dana Vaclová.

Lidé zmiňovali také přechod přes čtyřproudovou Hněvkovského ulici. I na něj už policisté upozorňovali. „Může docházet k situacím, kdy auto v jednom pruhu zastaví, pak se objíždí, nezastaví a chodec na přechodu není úplně v bezpečí,“ řekl Chaloupka.

Vyšší bezpečnost chodců i řidičů na přechodech chtějí představitelé Brna řešit příští rok. „Máme deset milionů vyčleněných na různá opatření. Na osvětlení či zpomalení,“ dodal radní pro dopravu Kratochvíl.

Kritická místa podle chodců a řidičů na facebooku Rovnosti
Křenová ulice
Masná ulice
Hněvkovského ulice
u M-paláce
ulice Poříčí
Křídlovická ulice
Křenová ulice, u Úřadu práce
Náměstí Míru
Pražská ulice
u zastávky Poliklinika Lesná
u zastávky Svratecká
přechod mezi Kolištěm a Bratislavskou ulicí
u zastávky Vlhká
přechod mezi Přístavní ulicí a Obvodovou ulicí
u zastávky Kupkova
u zastávky Kluchova
u zastávky Škroupova
mezi Pionýrskou ulicí a ulicí Drobného
Jihlavská ulice u nemocnice
u autobusové zastávky Bělohorská
Lesná, u zastávky Heleny Malířové
Merhautova ulice
Provazníkova ulice
Karlova ulice, přechod před depem
Bubeníčkova ulice
Obřanský most
mezi Provazníkovou a Merhautovou ulicí
na hlavním nádraží u trolejbusové zastávky
Bystrcká ulice ve směru k ZOO
náměstí Karla IV.
Burianovo náměstí
Masarykova ulice
mezi ulicí Drobného a Erbenovou ulicí
Veveří ulice
Mendlovo náměstí
u zastávky Kamenolom
Kníničská ulice
kruhový objezd v Horních Heršpicích
Konečného náměstí
Grohova ulice
Celní ulice
křižovatka Údolní ulice s Úvozem
u zastávky Dětská nemocnice
Drobného ulice u Schodové ulice
křižovatka Kubíčkovy a Vejrostovy ulice
u Semilassa
Kaštanová ulice
u zastávky Zoologická zahrada
mezi Lužánkami a Burešovou ulicí
mezi ulicí Milady Horákové a náměstím 28.října
mezi Podnikatelskou, Purkyňovou a Kolejní ulicí
mezi Kotlářskou a Pionýrskou ulicí
Palackého třída
Merhautova ulice
křižovatka Jugoslávské a Vranovské ulice
u hotelu Grand
Štursova ulice
u bývalého zimního stadionu
Hudcova ulice, u zámeckého parku
hlavní nádraží u Masarykovy ulice