Loni na českých silnicích zemřelo 91 motorkářů, což je meziročně o 30 procent více. Národní strategický plán přitom počítal se statistikami až o 48 procent nižšími. Tragický trend navíc pokračuje i letos, kdy byl plán Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v počtu obětí překonán už v červenci. Česko v tomto ohledu zaostává i za Evropou, kde se ve většině států daří dlouhodobě snižovat počty obětí.

Zvýšený počet nehod motocyklistů je podle Kremlíka způsoben zejména vzrůstající oblibou motocyklů, které jsou navíc stále dostupnější. "Řada motocyklistů pak podceňuje rizika a životní situace, která mohou na silnicích nastat. Ale to často platí i pro řidiče automobilů" podotkl.

Většinu nehod zaviní sami motorkáři

K hlavním příčinám nehod patří podle ředitele Besipu Tomáše Neřolda například špatně zvolená rychlost zejména do zatáček, nesprávné vyhodnocení situace, nepřizpůsobení jízdy okolnostem nebo povrchu vozovky a nezkušenost.

Neřold připomněl, že většinu nehod způsobí sami motorkáři, přes 40 procent však zapříčiní řidiči automobilů. I na ně by se tak bezpečnostní akce měly zaměřit.

Nejčastějšími účastníky nehod z řad motorkářů jsou lidé ve věku 35 až 45 let. Právě na ně by se měla zaměřit nová bezpečnostní kampaň Besipu. Kampaň, na které s Besipem spolupracuje i motocyklový závodník Lukáš Pešek, bude zahrnovat spoty, propagační akce, instruktorské a bezpečnostní školy, motosalon a další vzdělávací akce. Kampaň by měla odstartovat v září, Besip pak v ní bude pokračovat i příští rok na jaře.