Podnikatel Petr Adam byl prý nalezen mrtvý u sídliště Velká Ohrada v pražských Stodůlkách, v sídle své firmy. Podle serveru Seznam Zprávy proti němu policie měla velmi silné důkazy v kauze kolem podezřelých zakázek pražského dopravního podniku (DPP).

Petr Adam byl obchodním zástupcem firmy Komo-Com. Podle dostupných informací měl tlačit na člena dozorčí rady pražského dopravního podniku Michala Zděnka, aby nedělal potíže zakázce na radiový systém dopravního podniku a kamery pro metro v hodnotě sta milionů korun.

Předseda Starostů a nezávislých (STAN) Vít Rakušan
STAN vrátí dar ve výši 350 tisíc. Je spojený s podnikatelem Kosem

Nabídl mu prý 500 tisíc korun v několika splátkách, Zděnek měl ovšem odmítnout, nahlásit záležitost policistům a poskytnout jim pak cenné svědectví. Policie prý díky němu natočila, jak mu Adam hází do auta obálku se 100 tisíci korunami, což měla být první záloha. Zděnek serveru Seznam Zprávy sdělil, že byl jako člen dozorčí rady opakovaně zastrašován.

Petr Adam byl prý obviněn z uplácení. Přesnou příčinu úmrtí určí pitva.

Na seznamu obviněných by mimo něj měli být lobbista Michal Redl, bývalý náměstek Petr Hlubuček, podnikatelé Pavel Kos, Pavel Dovhomilja, Zakaría Nemrah, Maroš Jančovič a Jindřich Špringl. Dále na něm figurují člen představenstva dopravního podniku a ekonomický šéf Matej Augustín, vedoucí Jednotky informačních technologií dopravního podniku Luděk Šteffel, šéf právního odboru dopravního podniku Dalibor Kučera, vedoucí odboru technické správy objektů dopravního podniku Martin Vejsada a osobní řidič Michala Redla Ivo Pitrman.

Tito lidé se měli pokusit ovládnout penězovody v městské firmě s miliardových rozpočtem, tedy v pražském dopravním podniku. Organizovaná skupina se údajně začala formovat v letech 2018 a 2019, v době, kdy se Hlubuček stal náměstkem pražského primátora. Cílem prý bylo obsadit klíčové pozice v dopravním podniku, ovlivňovat výběrová řízení a od vybraných firem dostávat úplatky. Pomáhat jí v tom měli dosazení spřátelní manažeři.

Organizovaná skupina 

Petr Hlubuček se stal v roce 2010 starostou Lysolají. Nejprve kandidoval jako nezávislý, později za Starosty. Do hnutí STAN vstoupil v roce 2016, poté byl členem předsednictva a celostátního výboru hnutí a předsedou jeho pražské organizace. Seznam Zprávy letos v dubnu informovaly o údajných nejasnostech kolem Hlubučkových nákupů bytů ve Španělsku v uplynulých letech, z nichž si část pořídil s životním partnerem a lysolajským zastupitelem Jiřím Karvánkem (STAN). Odmítl ale, že by se v této souvislosti dopustil nějakého pochybení.

Hlubuček v souvislosti s kauzou kolem podezřelých zakázek DPP rezignoval na veškeré stranické funkce včetně své pozice na kandidátce. V tiskové zprávě uvedl, že tak učinil poté, co se jeho setrvání ve funkci stalo zástupným tématem některých členů zastupitelstva hlavního města pro nedůvodnou politickou kritiku hnutí Starostové a nezávislí. Skončil také ve funkci primátorova náměstka a člena městské rady. Odešel i z dozorčích rad Pražských služeb a pražského dopravního podniku, v pondělí ho lysolajské zastupitelstvo odvolalo z čela radnice.

Policisté přivádějí bývalého náměstka pražského primátora Petra Hlubučka (STAN) k soudu, který rozhodoval o vazbě pro obviněné v kauze korupce v pražském dopravním podniku, 17. června 2022, Praha.
Kauza Hlubuček rozšíří slovník z odposlechů. Komu říkali Slepičák či Carevna

Hlavou organizované skupiny měl být zlínský lobbista a byznysmen Michal Redl. V minulosti spolupracoval s uprchlým podnikatelem Radovanem Krejčířem. Redla soudy v souvislosti s kauzami kolem Krejčíře minuly díky lékařskému potvrzení o vážné duševní poruše.

DPP je největší městskou firmou, která provozuje metro, tramvaje, autobusy nebo lanovku. Zaměstnává zhruba 11 000 lidí. Město financuje fungování podniku prostřednictvím tzv. kompenzací. Loni na ně hlavní město dalo asi 15,2 miliardy a v letošním roce je v rozpočtu vyčleněno více než 16,76 miliardy.