Těsně před desátou totiž u Podchýšské ulice havaroval letoun, který patří k unikátům: historický stroj značky Praga z roku 1947, který prý na celém světě existuje v pouhých třech exemplářích. Už proto nebude vyčíslení škody jednoduché.

Pilot stroje, který neutrpěl žádné zranění, řekl, že nešlo o pád, ale o kontrolované nouzové přistání. "Zhruba ve třicetimetrové výšce mi vysadil motor. Zatím z neznámého důvodu se přerušil přísun benzínu, " popsal začátek kritické situace.

Při nehodě u Vnorov zahynuli čtyři lidé.
Tragická nehoda u Vnorov: policie dál hledá svědky, žena má poraněnou pánev

"Věděl jsem, že na letiště už nedoletím, musel jsem tedy přistát. Bohužel, v místě je hustá řepka, nikoli obilí, ve kterém by se dalo sednout prakticky beze škod. Řepkové pole je ale hrozně neprostupné, i když jsem se snažil přistát co nejpomaleji a nejsymetričtěji, letadlo stejně udělalo hodiny, což poškodilo zadní část. Co je ale horší, že předek je prakticky zničený, utrhl se i podvozek. Křídla a ocasní plochy jsou snad v pořádku. Každopádně jsem dělal, co jsem mohl, aby se letadlo poškodilo co nejméně," dodal pilot a stavitel historických letadel, který si nepřál být jmenován.

"Je to moje srdeční záležitost, která mě teď trochu dostala do existenčních potíží," svěřil se letec, který létá třicet let. "Musím vymyslet, co s letadlem udělám. Oprava si totiž vyžádá nejen fůru času, ale i prostor a nemalé peníze."

Podle informací šířících se mezi leteckými nadšenci stroj byl původně vyroben s motorem Walter Mikron, s nímž necelých pět let létal ve Franci – a pak až do osmdesátých let brázdil vzduch nad Švýcarskem. Teprve před několika lety dostal v rámci renovace motor Praha B2, kterým tato letadla vyráběná v meziválečném období byla běžně vybavována.

Dron ochromil letiště v Anglii, některá letadla musela nouzově přistát