"Společnost opakovaně elektronickými prostředky šířila obchodní sdělení i adresátům, kteří k tomu nedali souhlas," uvedl ÚOOÚ. Prověřil stížnosti některých adresátů a také marketingovou kampaň, v níž byl e-mail s obchodním sdělením odeslán na téměř půl milionu adres.

Rozhodnutí o pokutě, proti kterému se firma odvolala, potvrdila koncem srpna ještě bývalá předsedkyně úřadu Ivana Janů.

Internetová seznamka - Ilustrační foto
Falešnému vojákovi poslala statisíce. Podlehla lásce na síti

Firma se bránila poukazem na zavedené postupy při získávání souhlasů pro zasílání e-mailů. "Konkrétně udělené souhlasy předmětných adresátů se zasíláním obchodních sdělení však neprokázala," uvedl úřad.

Pochybení u sběru e-mailových adres a souhlasů se zasíláním obchodních sdělení bylo podle úřadu systémové. Tomu odpovídá výše uložené sankce, uvedla vedoucí oddělení obchodních sdělení ÚOOÚ Martina Šnajderová.

ÚOOÚ upozornil na to, že odpovědnost za šíření obchodních sdělení není pouze na jejich rozesílateli, ale především na tom, v jehož prospěch jsou e-maily odesílány. Tento výklad předloni potvrdilo rozhodnutí Městského soudu v Praze, poukázal.