Nehoda se stala na zabezpečeném přejezdu vybaveném výstražnými světly i závorami. Prvotní poznatky z místa naznačují, že při příjezdu nákladního vlaku byly červené světla v činnosti a závory stažené. Třebaže k nárazu došlo v nízké rychlosti, žena utrpěla smrtelné zranění bez možnosti její osud zvrátit jakoukoli pomocí. Nebylo tedy nic platné, že hned po ohlášení události byl na místo směrován i vrtulník s lékařskou posádkou.

"Na místě zasahovala profesionální jednotka hasičů z Řevnic, dobrovolní hasiči z Černošic z části Mokropsy a drážní hasiči z Prahy. Podle informací měla žena přecházet trať při spuštěných závorách," uvedl tiskový mluvčí středočeských hasičů Jaroslav Gabriel s tím, že dobrovolní hasiči pak poskytli psychosociální pomoc vnukovi zemřele ženy.

Práce složek integrovaného záchranného systému na místě tragédie a následné shromažďování podkladů k prošetření všech okolností události si zprvu vyžádalo kompletní uzavření trati, tedy obou jejích kolejí. V úseku mezi stanicemi Dobřichovice a Praha-Radotín mohli cestující využít autobusy náhradní dopravy, zavedené nicméně pouze v omezeném rozsahu. Stojící nákladní vlak omezil i průjezd aut – a to nejen na přejezdu, kde k tragédii došlo, ale jeho vagony zasáhly i k sousednímu.