Venku v depu Dopravního podniku Ostrava (DPO) na Hranečníku vzplál první autobus pár minut před sedmou hodinou večer. Podle dostupných informací ho šofér zaparkoval v pátek a nebyl tedy zahřátý po absolvovaných jízdách. Od něj pak chytaly postupně další a další vozy.

„Jak to blafne, tak není co řešit! To ani hasiči nedokáží zachránit…“ popsali svědci snad nejničivějšího požáru, který kdy postihl vozový park DPO. Hasiči přijeli nejprve ze Slezské a Fifejd (profesionální), Radvanic a Heřmanic (dobrovolní). A hned volali posily, ty dorážely z Přívozu, Zábřehu i Kunčiček.

„Sedm cisteren, kombinovaný hasicí automobil s vodou, práškem i pěnou a dva dopravní automobily,“ popisoval mluvčí hasičů Lukáš Popp techniku. Lokalizaci – zamezení šíření ohně – zvládli během čtyřiceti minut. Podmínky však byly tak extrémní, že se jeden hasič přehřál a skončil v nemocnici!

Minimálně čtyři Electrony, dva Solarisy a jeden Irisbus může DPO odepsat. „Nejhůře dopadly malé elektrobusy. Čtyři shořely a další je poničené. Z devíti máme pojízdné pouze čtyři, což je akorát pro zajištění provozu. Naštěstí nehořely kloubové autobusy, to by bylo horší,“ shodli se zaměstnanci.

Původní odhady hovořily o dvanácti zasažených vozech, poté se měl ale jejich počet rozšířit na třináct. „Někde jsou jen popraskané plastové zpětné zrcátka,“ líčili dopraváci. Výbuchy z Hranečníku si spojovali také s explozemi hasicích přístrojů ve vozech a nejméně jedné nádrže na zemní plyn.

Karolína Rycková z pozice mluvčí DPO vzkázala, že „vybavenost linek zůstane každopádně zachována“. Na dispečerech bude, aby dokázali zajistit volné autobusy. Příčinu požáru sice nikdo oficiálně nekomentoval, zazněly však názory, že na vině může být vedro. A škoda? Až čtyřicetimilionová!