Vlak během jízdy bez strojvedoucího nehavaroval, nikomu se nic nestalo a nebyla zaznamenána žádna škoda, uvedla inspekce. Případ se nyní vyšetřuje, nejspíš jde o selhání strojvedoucího, který byl mimo vlak.

Incident se stal v úterý po deváté hodině ráno. Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala se vlak rozjel v situaci, kdy strojvedoucí nebyl ve vlaku. Konkrétní příčiny, jak se vlak rozjel a následně zastavil, zatím známy nejsou, vyšetřuje je inspekce a policie, dodal.

"Oznámení jsme přijali a případem se zabýváme. Šetříme ho pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti, ze kterého je podezřelý strojvedoucí vlaku," řekla mluvčí krajské policie na Vysočině Dana Čírtková. Rozhodující podle ní budou závěry Drážní inspekce.

Nefunkční brzda a panika

Podle serveru NovinyVM se cestující po zjištění, že jedou v neřízeném vlaku, snažili soupravu zastavit pomocí ruční brzdy. Ta však nefungovala a ve voze vypukla panika. Po šesti kilometrech a překonání tří vysokých mostů a jednoho tunelu dojel vlak do Velkého Meziříčí a zastavil. K tomu nejspíš přispěla změna sklonu trati.

Na lince jezdí České dráhy. "Podle prvotních informací z šetření se lze již nyní domnívat, že k mimořádnosti došlo v důsledku individuálního selhání lidského faktoru. Strojvedoucí vlaku byl stejně jako při všech jiných podobných mimořádných událostech postaven mimo výkon služby strojvedoucího a přeřazen na jinou práci v depu," řekl ČTK mluvčí státního dopravce Petr Šťáhlavský.