Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Aerovky se blýskly i v našich horách

Harrachov - Po celém regionu od Harrachova přes Jilemnici až po Bedřichov se v o víkendu ozývalo typické „ratata".

1.9.2015
SDÍLEJ:

DESÍTKY AEROVEK PROJELY REGIONEM o víkendovém setkání v Harrachově. Foto: Deník/ Jan Žíla

Evropký sraz přátel vozů Aero zaplnil především západokrkonošské středisko, odkud milovníci nablýskaných krasavic vyjížděli na spanilé jízdy, aby potěšili diváky. Po dvaceti letech své cinkilinky nasměrovali do Česka jejich nadšení majitelé z Německa, Holandska, Slovenska a dalších zemí.

Když vozy všech možných výrobních typů a barev zaplnily v sobotu náměstí v Jilemnici, nebyl nikdo, koho by nechaly chladným. A protože aerovky vlastní nadšenci na slovo vzatí, za volanty k potěše přihlížejících usedli mnozí i v dobových úborech.

Náměstí i vrcholky rozzářila krása aerovek

Červenou aerovku přivezli ukázat na evropské setkání do Krkonoš Jiří a Gabriela Čekanovi z Velkého Újezdu u Olomouce.

Na jilemnickém náměstí i jejich nablýskaný automobil lákal diváky k prohlídce. „Jé, tahle je jako z té písničky Červená aerovka," pohladila jedna z divaček plechovou krasavci po kapotě.

„Vášeň pro tyhle vozy je nemoc. My tomu říkáme diagnóza Aero," usmíval se Jiří Čekan, když ukazoval jednu ze svých automobilových krasavic. Ve sbírce jich má totiž dokonce několik.

„Nejdřív to vypadalo dost nevinně. Když jsme s koníčkem před patnácti lety začínali, říkal jsem si, že koupím jedno auto. Teď jich vlastním šest a každá je jiná," svěřil se majitel a dodal, že čtyři aerovky má ve sbírce pojízdné, jedna se renovuje a jedna na obnovu čeká. „Konkrétně tahle padesátka je čtyřsedadlový dvoulitr s dvoukontaktním motorem. Byla vyrobena v Praze roku 1938. Auta se však ze závodu speciálně karosovala na zakázku. Nejznámějším karosářem byl pan Sodomka z Vysokého Mýta. Většinou kupujeme auta na renovaci, zhruba čtyři roky se jim věnujeme a potom začínáme jezdit na různá setkání nebo soutěže. V měsíci jsme zhruba tři víkendy na cestách od května až do října," popisoval volný čas manželského páru Jiří Čekan. Přestože vystudoval technické obory, v profesi se s manželkou věnují výrobě dekorativní kosmetiky.

„Na vysoké škole jsem studoval právě rekonstrukce automobilů. Ale nikdy jsem se tím neživil. Zůstal mi jen koníček. Je to vzácnější a aspoň jiné než to, co děláme. Kdybych byl mechanik nebo nějaký opravář, nebylo by to ono," dodal majitel aerovky. Na palubovce své červené krasavice, s kterou se i v dobovém oblečení prohánějí po světě, mají Čekanovi plaketu, která hovoří i o získaném prvenství.

„Jde o vzpomínkovou jízdu Tisíc mil. Ta se historicky jela v České republice jen třikrát. A to v letech 1933, 1934 a 1935. Nyní už od roku 2013 jezdíme právě vzpomínkovou jízdu. Míříme vždy z Prahy do Bratislavy, tam přespíme a pak zase frčíme zpátky. Aerovka pak má v kolech 860 kilometrů a je to moc pěkná akce," uzavřel Jiří Čekan.

Stejně jako ostatní účastníci letošního evropského setkání v Harrachově má i manželský pár Čekanových díky koníčku spoustu přátel.

Autor: Jana Mudrová

1.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Provoz u Postoloprt se přesunul na novou silnici, z té původní bude dálnice D7.
1 5

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT