S ní už dál válčit nechce, spíše hodlá lidi lákat na nové možnosti cestování do hlavního města. Těmi mají být odjezdy do Prahy třeba brzy ráno a z Prahy zase pozdě večer.

„Je pravdou, že společnost ČSAD Liberec už jednou tuto linku opustila a opustila ji právě z důvodu nepodařeného boje s SA. Nechceme opakovat tuto chybu. Nabízíme alternativu a pouze cestující veřejnost určí, zda alternativu chce, a nebo ne," předesílá Jan Konopásek, ředitel ČSAD Liberec. Firma zatím jezdí čtyřikrát denně do Prahy a zpět, v neděli třikrát. Nejzajímavějším pro studenty se jeví odjezd v 6.00 z Liberce s příjezdem v 7.00 do Prahy. Rovněž poslední večerní spoj ve 22.00 z Prahy s příjezdem ve 23.05 do Liberce bude během nedělí a svátků vyhledávanou „poslední" možností, jak se dostat z Prahy domů.

Flotilu pražských autobusů ČSAD Liberec zatím tvoří tři vozy: Scania Irizar, MAN Lion´s Coach a VDL New Futura, tedy nejmodernější autobusy. Během prvních jízd ale jezdily poloprázdné.

Jízdní řád a ceník

Liberec – Praha
pracovní dny: 6.00, 7.00, 9.00, 17.30
neděle a svátky: 16.00, 18.15, 20.00

Praha – Liberec
prac. dny: 7.15, 15.45, 17.00, 19.15
neděle a svátky: 18.15, 20.30, 22.00

Jízdné:
Obyčejné: 98 Kč (170 Kč zpáteční)
ZTP, ZTP-P 24 Kč (42 Kč zpáteční)
Studenti: 73 Kč (127 Kč zpáteční)
Žákovské jízdné: 36 Kč (63 Kč zp.)

„Po prvních dvou dnech provozu se situace vyvíjí obdobně jako u většiny nově vznikajících linek. Registrujeme stoupající tendenci, hlavně v předprodeji na další dny, dokonce i týdny. Počet přepravených osob v průběhu dne se dá zatím počítat v desítkách. Ohlasy byly spíše toho rázu, že jsme dostatečně neinformovali cestující veřejnost o této lince," podotkl Konopásek.

Autobusy vyjíždějí vždy jen z autobusového nádraží, nikoliv z terminálu Fügnerova, jak jsou zvyklí zákazníci SA. I to je podle Konopáska rozumným krokem.

„Uvědomuji si, že jsou cestující v Liberci v současnosti zvyklí nastupovat v mnohem větší míře na Fügnerově ulici. Je potřeba se zamyslet nad tím, zda chce město Liberec a jeho obyvatelé dál zhoršovat neprůjezdnost středu města a zvyšovat již tak zničené ovzduší výfukovými plyny za cenu „vyššího komfortu," doplnil ředitel.

ČSAD Liberec nyní vytváří vlastní předprodejní systém, v jehož rámci mají mít nižší jízdné držitelé Opus karet a další pravidelní cestující.