Rozbitá pouliční lampa, zárodek černé skládky, opuštěný autovrak nebo poškozená značka. To všechno a další možné závady mohou od pondělí 1. června hlásit obyvatelé České Lípy online. Moderní aplikace „ProblemReport", která nahradí starý systém ohlašování nedostatků, funguje pro chytré telefony se systémem Android nebo přes odkaz na webových stránkách města.
„Jedná se o moderní aplikaci, díky které mohou lidé nahlašovat závady prostřednictvím zařízení, které mají u sebe 24 hodin denně mobilního telefonu. Dosavadní systém fungoval tak, že odpověď se lidé dozvěděli jen z webových stránek města," uvedl českolipský místostarosta Juraj Raninec.
V rámci nového systému budou obyvatelé informováni o stavu řešení prostřednictvím svého e-mailu. Navíc díky aplikaci v chytrém telefonu mohou závadu odeslat přímo z místa. „Stačí závadu vyfotit a přes aplikaci poslat příslušnému pracovníkovi úřadu. Systém tak bude efektivnější a rychlejší nejen pro občany, ale také pro úřad. Každý z občanů tak může snadno přispět ke zlepšení prostředí, ve kterém žije," dodal Raninec s tím, že systém funguje zdarma a bez registrace.
Stará e-mailová adresa zavady@mucl.cz, přes kterou lidé posílali nedostatky doposud, bude k 1. červnu zrušena. „Veškeré nahlášené závady, které do e-mailu přijdou do 31. května, budou samozřejmě zaznamenány a vyřešeny," řekla mluvčí českolipské radnice Kristýna Brožová. Aby se lidem nový systém snadněji hledal, bude odkaz na něj umístěn na webu města v sekci „závady a nedostatky", jak jsou zvyklí.
Aplikaci poskytuje městu firma Hrdlička za zhruba 36 000 korun ročně.
Jak na to• Mobilní aplikaci si lidé mohou do svých mobilů zdarma stáhnout přes Google Play nebo pomocí QR kódu v Městském informačním centru nebo na letáčcích rozmístěných na pracovištích českolipského městského úřadu.
• Nahlášení problému je velmi jednoduché. Stačí rozbitý koš, nefunkční osvětlení, výtluk v komunikaci a další závady vyfotit, označit místo závady v mapové aplikaci, zadat svůj e-mail, závadu případně ještě podrobněji popsat a poslat.
• Pokud máte v chytrém telefonu zapnutou GPS a posíláte závadu přímo z místa, nemusíte bod v mapě vyhledávat, GPS si místo najde sama.
• Pro ty, kteří nemají chytré telefony, bude na webových stránkách města připraven odkaz na elektronickou mapu. Všechny zadané problémy jsou v mapě vidět, lze se tak lehce vyhnout opakovanému nahlašování problémů.