Na internetu si všiml soutěže jednoho z mobilních operátorů. Úkol zněl: vyfotit sám sebe a poslat fotku se zlatým prvkem. To proto, že první cena byla zlatý mobil.

„Dal jsem do fotky zlatý filtr, abych dodržel podmínku. Porota vybrala deset nejlepších snímků. A dál už to bylo přes hlasování na facebooku. Díky tomu, že mám za čtyři roky hodně odběratelů, známých a přátel na fcb, získal jsem největší počet hlasů. A protože v soutěži běží také reklamy, můj největší počet fanoušků určitě marketing vyhlašovatele soutěže hodně podpořil," vysvětlil soutěž vítěz Honza Valeš.

Na mobil si musel pár týdnů počkat, protože byl ještě ve výrobě. Nakonec si ho v Praze převzal. Za velké slávy a za účasti mnoha médií. „Rozdával jsem rozhovory, fotil jsem se s mobilem. Jedná se o HTC One m8, který je specifický tím, že zadní kryt je celý pokrytý osmnáctikarátovým zlatem a speciální neprůstřelnou vrstvou," uvedl Honza.

Takových mobilů je v Evropě pouhých deset a určitě není běžně v prodeji. A také to není mobil na každodenní užívání. Má hodnotu osmdesát tisíc korun.

„Chci ho ale prodat, protože bych se bál s ním chodit a strachovat se, kdo mi ho kde sebere," dodal Jan Valeš.

Peníze chce Honza investovat na další vybavení svého studia a také mu ještě určitě zbude na dovolenou, kterou chce strávit v teple, u moře. Odpočívat má od čeho, u počítače tráví, když tvoří nové video, denně až deset a víc hodin. Dovede to ale skloubit jak s časem pro kamarády a svoji holky.

„Moje vášeň je posilovna, takže denně trénuji. Začal jsem i číst, abych si rozšířil znalosti a slovní zásobu. Mám ale také hodně akcí, střetnutí s fanoušky youtuberů," popsal svůj den Honza. A na to je pořádně připraven.

V současné době se připravuje na setkání youtuberů v kině Lucerna v Praze. Tato akce je pravidelná, přináší premiérové snímky a setkání s fanoušky. „Tato práce je velmi zajímavá, kreativní, rozšiřuje mi možnosti a jsem za ni rád. Mám svoji volnou pracovní dobu, program podle sebe. Pravidelná práce by pro mne byla příliš stereotypní a už bych si na ni nezvykl," dodal Honza.

Čím se vlastně živí?

Každý den se také zvyšuje počet fanoušků častěji fanynek u domu, kde bydlí. Několikrát už našel dárečky přímo u vchodu. Příjemné také je, jak prozradil, že ho mladí lidé na veřejnosti poznávají. A do budoucna si přeje také partnerku, která ho bude hlavně v jeho kreativní tvorbě podporovat a bude ho brát takového jaký je, i s jeho svérázným humorem.

A čím se vlastně youtuber Honza Valeš živí?

„Mnozí mladí lidé o tom možná ještě nevědí. Ale je tady nová éra, nová komunita těch, kteří si říkají youtubeři. A mezi ně patřím i já. Jsou to lidé, kteří nahrávají zábavná videa pro teenegry, aby je pobavili. Čím víc shlédnutí youtuber má, čím víc má odběratelů, tedy lidí, kteří se na youtube registrují, tím je lepší," upřesnil Honza.

Není to ale jen o natáčení a sledování počtu odběratelů. Videa si sami generují reklamy v systému, který se jmenuje adsense a ten do videí vnáší ještě různé reklamy. Čím více odběratelů, tím více lidí reklamy vidí. A z toho má Honza také provizi. Tedy spojil zábavu s prací. A ta je pro něho výdělečnou činností.

Ale na samém začátku nebyla hned videa. Honza Valeš absolvoval hotelovou školu. Později si ale uvědomil, že kuchařina je celkem dřina.

A tak si ještě udělal kurz osobního trenéra a začal pracovat ve fitness centru.

Změna byla nutná

K tomu ale dostal jednoho dne také ten správný podnět.

„Byl jsem už kluk jako buk, měl jsem skoro sto kilo. A když jsem chtěl dělat ve fitku, bylo potřeba udělat rapidní změnu. Řekl jsem si dost, tohle se holkám líbit nebude."

A tak začal cvičit, věnovat se různým sportovním aktivitám, změnil jídelníček a životní styl. Během sedmi měsíců zhubl dvacet dva kilo.

„Lidé mě nepoznávali. Byl jsem rád, že jsem to dokázal. A také jsem mohl sám radit lidem, jak to zvládnout." Časopis Dieta o něm napsal článek Jak se hubne mužům v Čechách.

„Přemýšlel jsem, co ještě mohu pro lidi udělat. Třeba točit videa o cvičení nebo o zdravém vaření.

A měla úspěch. „Pak jsem se ale začal víc věnovat trenérské práci," prozradil na sebe Honza Valeš. Pak se ale na obzoru objevil nový fenomén.

Má jich přes milion

Všechno ale jednou končí. A přišla nová éra s názvem éra debilních keců, kterou vytvořili ViralBrothers. Jsou to videa ze života, která zaujala na internetu miliony lidí. Týkají se docela běžných, obyčejných řečí mezi lidmi, co třeba říkají rodiče, co říkají často jen maminky, prostě řeči ze života. „A protože posilovna je moje vášeň, koníček a životní styl, natočil jsem „debilní kecy" z posilovny, které zachycují různé průpovídky při cvičení. Dneska už má toto moje video přes milion shlédnutí a já jsem se tak přiblížil vlastně jako jediný nejvíc k oběma zakladatelům éry debilních keců na internetu. Přibylo mi díky tomuto videu velké množství odběratelů. A ten počet mi právě nahrává k tomu, aby moje videa a s nimi i vložené reklamy shlédlo maximum lidí. A tím pádem je to i pro mne finančně zajímavé."

Honza Valeš podchytil boom, který videem odstartoval. Uvědomil si nejlepší čas pro natáčení dalších. „Vidím v tom potenciál, kterým se chci živit," potvrdil youtuber. Svůj pracovní den si organizuje sám, ale určitě nezahálí. „Můj život se dá přirovnat k životu umělce. Taky my, youtubeři, jsme na tom stejně. Kreativní múza přijde sama, kdykoliv a pak se musí začít tvořit. Ať už je to ve dvě ráno nebo přes den. Když mě něco napadne, tak to musím hned dál zpracovat," popsal Honza Valeš.

O tom, jak Honza Valeš pracuje, si mohou čtenáři Jabloneckého deníku přečíst příští týden.