Doslova zde stojí, že stavba muzea přispěje ke zvýšení zadluženosti dopravního podniku a ke zhoršení výsledku jeho hospodaření.

Podle člena dozorčí rady dopravního podniku Josefa Šedlbauera jsou tyto závěry příležitostí diskutabilní projekt zastavit. „Muzeum tramvajové dopravy bude vždy generovat pouze ztrátu. Jen na provozu spolkne ročně jeden milion korun. Tyto peníze se ale městu nikdy nevrátí, protože přínos muzea je sporný," tvrdí Šedlbauer, člen opoziční Změny pro Liberec.

A audit mu dává za pravdu.  Auditor společnosti FSG Finaudit ve zprávě uvádí, že muzeum sice poslouží k propagaci města a dopravního podniku, nelze však očekávat, že to bude mít pozitivní efekt na počet přepravených osob.

Stavba muzea tramvajové dopravy v prostoru Libereckých výstavních trhů má přijít na 90 milionů, dotace z EU pokryje 85 procent nákladů. Provoz už ale bude muset zajistit město ze svého.

Představenstvo dopravního podniku připouští, že o muzeu tramvají se ještě bude muset rozvířit diskuse.

Stále platí zelená muzeu

„V tuto chvíli platí usnesení zastupitelů, kteří dali stavbě muzea zelenou a usnesení předsednictva, které k tomu dopravní podnik zavazuje. Vzhledem k ekonomickým výsledkům města, které úzce souvisí s ekonomikou dopravního podniku, budeme možná muset záměr ještě přehodnotit," sdělil Deníku předseda představenstva DPMLJ Roman Šotola (ČSSD).

Shodně hovoří i ředitel DPMLJ Luboš Wejnar. Ten řekl našemu listu, že pro společnost je závazná vůle představenstva a to zatím projekt nestáhlo. Jak podotkl místopředseda představenstva DPMLJ David Václavík (Liberec občanům), dokud nebude vypsáno výběrové řízení na dodavatele stavby, může město projekt kdykoliv zrušit.

„Budoucnost projektu závisí na finančních možnostech města v roce 2013. Až budeme mít kvalifikovaný odhad nákladů a vztahu k rozpočtu, pak rozhodneme," uvedl Václavík. Sám není velkým příznivcem muzea tramvají, neboť ví, že peníze by byly potřeba jinde. Dopravní podnik bude muset spolufinancovat muzeum 15 miliony.

„Ani v dopravním podniku není na muzeum jednotný názor. Vědí, že si takovou investici nemůže dovolit, přestože lidsky vzato má takový nápad opodstatnění," podotkl místopředseda.

Připomeňme, že závazky dopravního podniku převyšují 300 milionů korun.