Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejošklivější auto? Pro fajnšmekry nikoli

Liberec - Šestimístný Fiat Multipla považuje mnoho Čechů za vůbec nejošklivější auto. Najdou se ale i opačné názory. Fanoušci tohoto vozu uspořádali v ruprechtickém autocampu třídenní sraz, na kterém se konaly spanilá jízda, akce pro děti a výlety.

19.5.2014
SDÍLEJ:

FIAT MULTIPLA první generace se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Druhá generace se vyráběla do roku 2010. Foto: Langrová

„Baví nás jeho netradiční nadčasový design. Přední i zadní řada sedadel nabízí tři sedačky. Automobil není dlouhý ani čtyři metry, což znamená, že je kratší než Fabie, byť prostor nabízí nesrovnatelný. Parkování v městském provozu je ideální. Příznivci prostorného Fiatu se scházejí několikrát do roka a celý rok spolu komunikují přes web, emaily a diskuzní fora. Klub založili v srpnu 2006. „V současné době máme registrovaných devadesát aut. Největšího srazu se účastnilo opravdu devadesát automobilů, což je zhruba 280 lidí. Tohle rodinné auto, takže dvě, tři, čtyři děti je standard," vysvětlil předseda klubu Václav Burger.

FIAT MULTIPLA první generace se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Druhá generace se vyráběla do roku 2010.

Fiatu Multipla se vyráběly dva typy. Ten starší se začal vyrábět v roce 1998. Výroba skončila na přelomu roku 2004. Poté prošel vůz faceliftem, Změnila se jeho typická karosérie se světly nahoře. Nový typ se vyráběl od roku 2004 do roku 2010. Poté se licence prodala do Číny.

„Fiat Multipla je láska na druhý pohled, ale na celý život. Začínáme mít dilema, protože vlastníme čtrnáct let stará auta. Mají nalítáno od dvě stě do půl milionu najetých kilometrů. Nejsou to automobily, které máme naleštěné doma v garáži, ale používáme je v každodenním životě. Není náhradní auto. Multipla má spoustu výhod, které jiná auta nenabízí ani v příplatku," doplnil Václav Burger.

Vlastnictví Fiatu Multipla je prý srdeční záležitostí, a to zejména kvůli netradičnímu vzhledu. „Proto jsme se rozhodli toto kontroverzní autíčko zachovat i pro budoucí generace. Pro mnoho lidí je Multipla jen ošklivé auto, ovšem jen majitelé ví, jak předčí některá jiná auta svou praktičností," vyzdvihuje vůz předseda klubu.

Vzhledem k tomu, že tento automobil není příliš rozšířený, každá rada, kterou členové mohou v klubu získat, je drahá. Navzájem si vyměňujeme zkušenosti s opravami a úpravami. I tato skutečnost je hnacím motorem pro rozšiřování Fiat Multipla klubu ČR.


Autor: Hana Langrová

19.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5

Vznikne dálniční obchvat Česka? Rodí se již v hlavách úředníků

Ilustrační foto.
4 7

Kolečka a kosočtverce. Pumpy mění označení nafty

Nepozvaný Cimrman a nejhlasitější skladba světa: zhlédněte nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku od něděle 22. do pondělí 23. října 2017.

Za propad ČSSD a TOP 09 mohou podle politologa chyby i nepřesvědčiví lídři

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Povolební rozčarování zažívá strana, která od roku 2006 neměla méně než dvacet procent hlasů. Dramatický propad sociálních demokratů věštil předseda poslaneckého klubu Jeroným Tejc. „Varoval jsem před ním už na březnovém sjezdu strany,“ připomněl končící poslanec.

AUTOMIX.CZ

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Pro Škodu je čínský trh velice důležitý, prodá na něm totiž nejvíc aut. Věnuje mu proto zvláštní pozornost, což je nově znát i na omlazené Octavii. Verze pro čínské zákazníky se totiž od té evropské poměrně dost liší. Samozřejmě to ale není poprvé, co jsou modely určené pro jiné trhy pozměněné.

Zákeřný meningokok vzal život mladé dívce

Život 18leté dívky si v Ostravě vyžádalo v minulých dnech meningokokové onemocnění. Onemocnění mělo v jejím případě velmi rychlý průběh. Mladá pacientka zemřela do 24 hodin poté, co se u ní projevily problémy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT