Čo všetko na vás čaká v Českom ráji? Kraj nabitý históriou, Za pohádkou do Českého ráje, Det nordlige Tjekkiet nationalparken Cesky raj to jsou některé titulky našich a zahraničních periodik, které píší o Českém ráji.

„Díky monitoringu České centrály cestovního ruchu CzechTourism víme, že v posledních měsících se o Český ráj zajímala média nejméně čtyř zemí. Články o našem regionu vyšly ve Velké Británii, v Polsku, Rusku a Dánsku. Britská a dánská média zvala na trávení aktivní dovolené v Českém ráji, v Polsku představovali fenomén pohádkového Jičína, ruské novináře zaujaly třeba Skotské hry na Sychrově," vypočítala Lucie Rakoušová ze Sdružení Český ráj. Že o regionu pod Troskami média píší, je z velké části právě zásluhou tohoto Sdružení.

Presstripy

„Pravidelně v určitých obdobích děláme takzvaný presstrip pro novináře. V září to byly dva presstripy pro české a slovenské novináře, o jejichž uskutečnění jsme před časem informovali. Oba presstripy se konaly na popud zastoupení České centrály cestovního ruchu CzechTourism v Bratislavě a v Praze. Zatím poslední presstrip jsme uspořádali na začátku prosince," uvádí Rakoušová. Pro novináře je vždy připravena nejméně jednodenní poznávací cesta, v rámci které jsou jim představeny ty nejzajímavější pamětihodnosti, památky a přírodní scenérie regionu. „Pro účastníky je to kýžené oživení jejich práce mimo redakce a ruch velkoměst, pro nás zase potřebná pomoc návštěvnickému cestovnímu ruchu. Výstupy se snažíme monitorovat a konkrétně ze zářijového presstripu vyšly na Slovensku zajímavé články v týdenících Eurotelevízia a Rytmus života, v Čechách zase v časopisu Překvapení. Například Eurotelevízia má náklad 253 tisíc výtisků, znamená to, že si o našem regionu přečte poměrně hodně lidí," doplnila Lucie Rakoušová.

Do budoucna chystá Sdružení Český ráj další tematické presstripy, poznávací cesty a fóra cestovního ruchu určené pro novináře, podnikatele v cestovním ruchu i odbornou veřejnost a další partnery z regionu. Cílem těchto aktivit bude zaměřit se na jednotlivé tematické nabídky, jako jsou třeba filmová či bezbariérová turistika a více je rozšířit do povědomí návštěvníků regionu, kteří by za ní mohli cíleně jezdit. Tyto aktivity jsou součástí nového projektu „Český ráj nové trendy v cestovním ruchu", který je spolufinancován prostředky EU.