V Práce na obnově domu pokračují podle harmonogramu. Automobilka dům vlastní od roku 2011. Rekonstrukce začala v září a hotová by měla být do léta příštího roku.

Stavbaři podle Vítězslava Kodyma ze Škody Auto, které dům patří, nyní vyzdívají nové konstrukce, osazují ocelové nosné rámy a pracují na střešní konstrukci tak, aby byl objekt chráněn proti dešti a větru. „Současně se dokončuje obvodové zdivo a po provizorním zaslepení stavebních otvorů bude objekt připraven pro temperování, aby mohly vnitřní práce probíhat i v zimním období," dodal.

Některé příznivce geniálního konstruktéra vyděsil na podzim rozsah demoličních prací. Navenek zůstala z Porscheho rodiště jen část obvodových zdí. „Všechny původní prvky objektu byly zachovány, vše, co bylo dílem několika necitlivých přestaveb v minulých desetiletích, se odstranilo," uvedl Kodym.

Rodný dům Porscheho prošel za více než století mnoha rekonstrukcemi, které změnily původní vzhled budovy. Na svém blogu to již dříve uvedl Jiří Slaný, který je na stavbě mistrem. „Tyto stavební úpravy byly vždy poplatné době svého vzniku, a to jak použitým materiálem, tak způsobem provedení. Byly použity materiály, které dnes můžeme směle označit jako nevhodné, škvára, škvárobeton," uvedl. Původní stropy nad prvním patrem byly podle něj už v minulosti strženy a nahrazeny válcovanými profily různého průřezu a původu. „Půdní vestavba se střešními okny rozhodně neevokovala měšťanskou vilku z konce 19. století. Zateplení z polystyrénu a křiklavě okrová fasáda je také zvrhlost z konce minulého století," dodal.

Automobilový konstruktér ve Vratislavicích žil od svého narození v roce 1875 do svých 18 let. Porsche je známý především jako tvůrce Volkswagenu typu 1, známého jako Brouk. Po skončení prací nebude dům připomínat jen jeho. „Po dokončení v budově vznikne decentní expozice přístupná veřejnosti, připomínající tradici inženýrského umění v českých zemích," řekl Kodym.