Hned na druhý den pokračovala historická jízda, k níž přibyla další více než dvacítka škodovek, tatrovek, aerovek, jaguárů, fordek i dalších vozů zahraniční výroby, tradičním Výstupem na vrchol Ještědu.

Patřila k nim i posádka manželů Vítkových z Liberce, kteří do sobotního cíle dojeli se svým blankytně modrým MG A z roku 1958. „Vůz udělá bez problémů až stovku, rychleji ale nejezdíme, aby nám neulétly klobouky," popsala bezprostředně po příjezdu Renata Vítková stylově vyladěná ve stylu 60. let. (na snímku).

Mezi vozy britské výroby patřil i Morris 8 tourer, rovněž v otevřené úpravě. „Tyto vozy se ve Velké Británii vyráběly už v roce 1934 jako konkurence tehdy populárnímu Austinu 7 a staly se oblíbeným lidovým vozidlem. Ve své době se mohly pochlubit řadou technických novinek. Například hydraulickými brzdami, zatímco jiné vozy ještě užívaly běžně lankové," popsal svůj vůz v kombinaci kaštanové červeně a černé, dovezený ze skotského Glasgow Jaroslav Buriánek.

Až ze severomoravského Šumperku dorazil do Liberce Vojtěch Ston s modrobílým Hilmanem z roku 1962. „Je to moje první auto, koupil jsem ho v 70. letech za 13 tisíc od svého kolegy, tehdy to ovšem veterán nebyl," podělil se závodník o historii svého vozu.

Jako z filmové Pomády vypadala jediná „Amerika" na startu sobotního závodu. Chevrolet Teo-Ten. „Byla to auta raketového věku, typická pro ně byla trysková křídla," popsal mladý majitel vozu, Aleš Nosek z Poděbrad, který jak ale přiznal je spíš příznivcem motorek. Ty skládám od šroubku, dodal a přiznal se, že rychlým strojům propadl už jako dítě. Na pionýru jsem jezdil už v jedenácti," prozradil.

Ani motorky na startu Burianova závodu chybět nesměly, zastoupeny byly například vypulírovanou „ČeZetou" 175 Jaroslava Drnce. A jako kuriozita se v jízdě Vlasty Buriana objevil dokonce i náklaďáček s dřevěnou korbou a veselou posádkou, která se po vyhlášení vítězů ihned nabídla, že „může něco hodit do Prahy". „Živé náklady nebereme," upozornil rázně šofér, když zahlédl zájem v očích přítomných žen…

Sobotní Sportovní jízda Vlasty Buriana ani následující tradiční Výjezd veteránů na Ještěd, který připomněl jízdu automobilového nadšence barona Theodora von Liebiega přesně před 100 lety, ale nebyly jedinou akcí historických vozidel.

V Josefově Dole na Jablonecku se už v pátek 13. 7. jela tradiční Jízda pravidelnosti okolo Elišky. Pokud byste ovšem hledali souvislost se slavnou prvorepublikovou závodnicí Eliškou Junkovou, pak jste stejně jako já šlápli vedle. Závod totiž nese jméno oblíbené restaurace.