Termín opětovného návratu vlaků na tuto trasu se postupně během oprav měnil a oddaloval. Komplikoval navíc i silniční dopravu. Nakonec ovšem všechno dopadlo dobře a od úterního večera mohou lidé opět cestovat vlakem.

„Firma objednaná Správou železniční dopravní cesty nestihla provést práce v daném termínu," vysvětlil zdržení dopravní specialista Jan Roženský ze společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji.

Opravy ovlivnily další stavby

Realizaci projektu zkomplikovaly souběžné či navazující stavby, které bylo nutné vzájemně zkoordinovat. Navíc došlo k termínové kolizi s mimodrážními investičními akcemi místní správy.

Stavbu například ovlivnila i modernizace tramvajové trati Liberec Jablonec, či rekonstrukcí několika komunikací. Z těchto důvodů byl harmonogram oprav železnice mezi Libercem a Tanvaldem rozdělen na dvě části. Většinu stavebních prací měli stavbaři provést letos, zbytek dokončí v příštím roce.

„Trať Liberec Tanvald pamatuje už 120 let, i v současnosti přitom denně přepravuje stovky lidí. Rekonstrukce tohoto úseku je tedy zcela nezbytná pro další rozvoj celého regionu. Jejím výsledkem bude především rychlejší a bezpečnější cesta mezi Libercem a Tanvaldem. To mimo jiné umožní i požadovaný třicetiminutový interval vlaků," vysvětlil přínosy generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Stavba s názvem Rekonstrukce trati Liberec Tanvald bude stát skoro 900 milionů korun. Osmdesát procent z celkové částky půjde z fondu Evropská unie, která výstavbu spolufinancuje. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.