Pokračující rekonstrukce vlakové stanice Česká Lípa hlavní nádraží přinesla od začátku tohoto týdne jednu novinku, vlaky zastavují zhruba 100 metrů od původní nádražní budovy, u nově otevřeného ostrovního nástupiště. Některé…

„Nové nástupiště obsluhuje koleje číslo 3 a 5, které umožňují jízdu do všech směrů," říká tiskový mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Marek Iliáš. Není to tak úplně pravda.

Deník zjistil, že je zatím stále v provozu takzvané Lovosické nástupiště, odkud odjíždějí osobní vlaky směrem na Zahrádky a Lovosice nebo Bakov nad Jizerou, tedy v těchto směrech beze změny. Vyrazili jsme proto na nádraží, abychom zjistili, jak to tedy nyní doopravdy funguje.

Zmatek

Při běžném příchodu k nádraží na první pohled žádnou změnu nezpozorujete, pravidelní cestující si už zvykli na zhruba rok probíhající práce. Jedinou nápovědou, že se něco od nynějška změnilo, jsou dva papíry formátu A4, vylepené na kanceláři výpravčích. Na těch je jakési schéma a upozornění.

„Já vůbec nechápu, kam mám jít," řekla Alena Nováková z České Lípy. Ani poté, co jsme ji dovedli ke zmíněné nenápadné informační ceduli, moudřejší nebyla. „No to mi tedy moc nepomohlo," podotkla.

Nové nástupiště je zhruba 100 metrů od těch stávajících. Některé vlaky zastavují tam, některé u provizorního perónu o kus blíž, jiné pro změnu u jednoho z těch starých. Přistavování vlaků k jednotlivým nástupištím se řídí proměnnými, které asi pochopí jen lidé od dráhy. Výpravčí se mi snažil systém založený na aktuálním zpoždění, počtu vagónů a typu vlaku vysvětlit, ale marně. „Já raději těm lidem říkám, kam mají jít," dodal s tím, že se vše rovněž hlásí v nádražním rozhlase.

„Ukončete nástup do rychlíku číslo 1164 společnosti České dráhy ve směru na Benešov nad Ploučnicí, Děčín východ, Děčín hlavní nádraží, Ústí nad Labem hlavní nádraží a Lovosice, vlak je připraven k odjezdu," zaznělo ve chvíli, kdy zmíněný vlak již pomalu mizel za zatáčkou. V nadcházejícím období tedy bude nejlepší, pokud si dají cestující při příchodu na nádraží časovou rezervu.

Jedno z nových nástupišť již funguje.Zdroj: Deník/Jiří Jelínek