S napětím všichni čekali, kdy přijde první sníh. Když přišel, byli někteří zřejmě překvapeni. V tuto dobu… Řidiči s kamiony a nákladními vozy kořenovské stoupání nezvládli. Na tři dny se pro ně úsek uzavřeli. Není vyloučeno, že se bude situace ještě opakovat.

„Je to smrtící kopec, když nemáš v pořádku pneumatiky a nejsi zvyklý na hory. I velmi zkušení řidiči z Jablonecka mají plné ruce práce. Čtyřicet tun něčeho máte za sebou a to není tak jednoduché někam přemístit na zasněžené i upravené silnici," konstatovala bývalá profesionální řidička nákladních vozidel z Jablonecka. Podle ní můžete být řidič bůhví jak dobrý, ale pokud před vámi někdo zůstane stát, máte prostě smůlu.

Generální ředitel společnosti Silnice LK Petr Šén v neděli nevyloučil situaci, že se uzavírka kořenovského kopce bude opakovat. Podle předpovědi má totiž ještě sněžit.

Hlavní tah na Polsko nebyl jediným místem, kde se o víkendu doprava pod vlivem počasí zastavila. Kvůli sněhovým jazykům v sobotu uzavřeli silnici ze Semil na Vysoké nad Jizerou. Auta v tomto úseku projela až v neděli nad ránem. „V horách byly místy až dvoumetrové závěje," poznamenal Šén.

Podle něj by řidiči měli nejen jezdit opatrně, ale přibalit při cestě do hor řetězy, i když nepojedou do míst, kde jsou bezpodmínečně nutné. Kdo si riskne vyjet na letních pneumatikách, je hazardér.

„Pokud se šetřením policie nebo pojišťovny zjistí, že nehoda vznikla v přímé příčinné souvislosti s technicky či typově nevyhovujícími pneumatikami, pak u havarijního pojištění vždy dojde k přiměřenému krácení pojistného plnění s ohledem na míru vlivu tohoto pochybení na vzniku škody," okomentoval situaci Pavel Martynek, ředitel úseku z České pojišťovny.

U povinného ručení je samozřejmě poškozenému tzv. skutečná škoda vyplacena za viníka v plné výši. „Následně pak ale pojišťovna může vyplacenou částku vymáhat po viníkovi nehody," varuje Martynek.