Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zničená trať z Lípy na Liberec se má opravovat téměř rok

Česká Lípa - Až do května roku 2014 bude probíhat výluka. Zřícení náspu a svahu u Křižan je vážnější, než se vůbec čekalo.

28.6.2013
SDÍLEJ:

V úseku Křižany - Jablonné v Podještědí platí odlišný výlukový jízdní řád. Ilustrační foto.Foto: Deník/David Taneček

Jedno z nejdůležitějších železničních spojení pro Českou Lípu bude téměř celý rok postrádat komfort. Trať na Liberec, kde se vlivem velkého podmáčení na začátku června zřítil železniční násep i celý svah, se bude opravovat minimálně do května roku 2014. A nikoli jen do letošního prosince, jak se původně předpokládalo.

Výlukový jízdní řád ZDE

„Prosincový termín souvisel s platností aktuálních celostátních jízdních řádů. Situace u Křižan je ale velmi vážná, oprava bude velmi rozsáhlou akcí a potrvá až do května příštího roku. Věříme, že se inkriminovaná část do té doby stihne opravit," uvedl pro Deník Jindřich Berounský z libereckého Krajského centra osobní dopravy Českých drah.

Opatření na trati Česká Lípa – Liberec-  Rychlíky Liberec – Ústí nad Labem hl. n. a opačně nahrazují autobusy v úseku Liberec – Jablonné v Podještědí a opačně.
- Za spěšné a osobní vlaky jezdí náhradní autobusová doprava v úseku Křižany – Jablonné v Podještědí a opačně.
- Dráhy na trati dočasně ruší další služby: přepravu lidí na vozíku i přepravu jízdních kol. Přeprava kočárků bude možná pouze do vyčerpání kapacity autobusu náhradní dopravy

Na trati od včerejška, tedy od čtvrtka 26. června, začal dokonce platit speciálně upravený výlukový jízdní řád. Kvůli pomalejší náhradní autobusové dopravě jezdily totiž vlaky od Liberce se zpožděním a lidem v Děčíně ujížděly další přípoje. Nový výlukový jízdní řád upravil časy. Cesta z Liberce do České Lípy je teď oficiálně zhruba o čtvrt hodiny pomalejší.

České dráhy přiznávají, že jde o mimořádně nepříjemnou událost. Odlivu zákazníků se kvůli sníženému komfortu ale neobávají. „Teď už ne. Odliv cestujících by určitě nastal, pokud by se neudělala žádná opatření, pokud by nezačal platit výlukový jízdní řád. Zpoždění, ke kterým až dosud docházelo a kvůli kterým lidem odjížděly další spoje, by se teď už neměla opakovat," míní Berounský.

Sám věří, že lidé zůstanou železnici na Liberec věrní. „Jde o jednu z nejkrásnějších tratí v Česku a ta část, kde došlo ke zřícení svahu, patří shodou okolností k těm nejhezčím. Průjezd Ralskou pahorkatinou a navazující překrásné viadukty a tunely mají vlastně i rekreační význam," tvrdí liberecký železničář.

Podle něj by mělo být téměř roční snížení komfortu vykoupeno tím, že trať mezi Libercem a Českou Lípou by mohla být v budoucnu ještě rychlejší.

„My a určitě i Liberecký kraj budeme tlačit na Správu železniční dopravní cesty, aby využila této dlouhodobé výluky a na trati se v této době co nejvíce udělalo i na jiných místech," uvedl Berounský.

„Už od května by se tu pak díky tomu mohlo jezdit ještě rychleji. Přání je dostat se alespoň s rychlíky mezi Libercem a Lípou hodně pod hodinu," vysvětluje Berounský, který žije v Jablonci nad Nisou (kde je též městským zastupitelem), ale narodil se v České Lípě a trať na Lípu je podle jeho slov „srdeční záležitostí".

Ke zřícení náspu a svahu došlo asi 900 metrů od železniční stanice Křižany. Utrhl se zhruba sedmdesát metrů dlouhý úsek. Na místě se nyní bude provádět geologický průzkum, a připravuje se projektová dokumentace pro rozsáhlé úpravy. „Pak dojde k sanaci celého svahu, musí se vybudovat pečlivé odvodnění, aby už nedošlo k podmáčení úseku a teprve poté se postaví nový násep," doplnil Berounský.

Umístění zastávek náhradní autobusové dopravy:

Liberec – Nákladní ulice před příjezdovou halou výpravní budovy
Křižany – na autobusové zastávce "Křižany,,žel.st." před výpravní budovou
Křižany – v obci na autobusové zastávce "Křižany,,ObÚ"
Žibřidice – v obci na autobusové zastávce "Žbřidice/Křižany,u jezu"
Zdislava – v obci na silnici III/27243 na autobusové zastávce "Zdislava,,kostel"
Zdislava – na silnici III/27243 před přejezdem u odbočky k žel. zastávce
Rynoltice – v obci na silnici I/13 na autobusové zastávce
Lvová – v obci na silnici I/13 na autobusové zastávce "Jablonné v Podj.,Lvová"
Jablonné v Podještědí – prostor autobusového nádraží před výpravní budovou (Švermova ulice).

Autor: Michael Polák

28.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Říha, Pražská strojírna

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT