„Cílem nebylo klienty informovat o vrácení peněz a následně je nechat měsíce čekat, než se jim ozveme. Naopak jsme v posledních týdnech intenzivně pracovali na řešení, pomocí kterého jim byl zůstatek z voucheru vrácen doslova na dva kliky. Podobný krok již některé cestovní kanceláře anoncovaly, reálně jsme to ale udělali pouze my,“ říká Ondřej Rušikvas, provozní ředitel CK Blue Style. 

Ve zmíněný den obdržely tisíce klientů s nevyužitým Lex voucherem na e-mail osobní dopis od Imeda Jeddai, generálního ředitele této cestovní kanceláře. Ten klientům poděkoval za podporu v těžkých časech, kterými si celé odvětví cestovního ruchu v posledním roce a půl prošlo.

Součástí e-mailu byl přímý link na zadání bankovního čísla účtu spojený s ověřením identity klienta, které vedlo k jednoduchému odeslání peněz na uvedený účet. 

„Rychlost a efektivita vyplácení peněz bylo vlastně naše poděkování všem, kterým jsme kvůli okolnostem spojeným s pandemií nemoci Covid-19 nemohli zorganizovat perfektní dovolenou,“ dodává Ondřej Rušikvas, který se na celém technickém procesu podílel.

Cestovní kancelář Blue Style vydala řádově tisíce voucherů podle příslušného zákona, z čehož více než třetina byla na zájezd uplatněna. Podle Rušikvase bude sto procent nevyužitých prostředků vráceno do 18. srpna, tedy dva týdny před vypršením zákonné ochranné lhůty.