Petr VosálaPetr VosálaZdroj: ČSOBUž dávno neplatí, že podvodníci, kteří kontaktují oběť telefonicky, mluví lámanou češtinou.

Ne, jsou to tuze zkušení psychologičtí manipulátoři, kteří umí zahrát ve správnou chvíli na správnou strunu. Ve chvilce nepozornosti jim proto podlehnou i obezřetní lidé. Působí velmi věrohodně, mluví dobrou češtinou, používají bankovní termíny, a na oběti vyvíjejí i jistý nátlak.

Volači se často vydávají za bankéře, úředníky finanční správy či policisty a volají z čísel, která na první pohled vypadají autenticky. Zpravidla chtějí oběť vystrašit, obvykle informací, že jí byl zablokován účet, a získat tak citlivé údaje či přístup do osobního počítače.

Petr Vosála
Čtenářská poradna: Jak neskočit na lep internetovým lapkům

Je tedy důležité mít přehled o tom, jak pracují. Ačkoliv nejčastější jsou útoky tzv. Klikačů, kteří se vás snaží přimět, abyste klikli na podvodný odkaz, mnohem nebezpečnější jsou právě Volači.

Na internetové adrese csob.cz/branteserozumem jsme proto připravili přehled nejčastěji používaných triků. Najdete tam i odkaz na naše pojištění internetových rizik, které pomůže při zneužití osobních údajů na internetu.

 Zdroj: ČSOB