Komerční banka, která byla jednou z iniciátorek myšlenky, spustila platbu na kontakt společně s dalšími bankami pod hlavičkou České bankovní asociace před dvěma týdny.

Služba funguje jednoduše. Platbu na kontakt klient snadno odešle v mobilní aplikaci banky, u nás je to KB+ a Mobilní banka.

Ve formuláři „Platba“ vybere telefonní kontakt osoby, které chce poslat peníze. Adresátem mohou být nejen majitelé účtů v Komerční bance, ale i v jiných zapojených institucích. Pokud někdo chce takové platby přijímat, musí se registrovat v jedné z výše uvedených aplikací.

Jednorázovým kódem zaslaným na příslušné telefonní číslo si banka ověří, že zájemce je má skutečně v držení. Ten si pak vybere číslo účtu, se kterým chce telefonní číslo spárovat.

Banka poté zapíše tuto dvojici údajů do registru ČNB. Brzy přibydou i další možnosti spárování, a to s e-maily.