Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fiat Brava: hledejte šestnáctistovku

Pětidveřový Fiat Brava a třídveřový Fiat Bravo využívají stejnou techniku, podvozek i motory. Zvláště zážehový agregát 1.6 je hodně povedený.

22.6.2007 1
SDÍLEJ:

Fiat BravaFoto: SVĚT MOTORŮ/Milan Jirouš

Vautomobilové světě je naprosto běžné, že se všechny karosářské verze jednoho modelu jmenují stejně. Italská automobilka Fiat se však v roce 1995 rozhodla plavat proti proudu. Její nový model totiž dostal dvě jména – třídveřový hatchback pojmenovali Bravo a praktičtější pětidveřový liftback Brava. Motoristům tak Italové dvěma podobnými názvy značně zamotali hlavu. Technicky jsou ale oba automobily naprosto shodné, proto je trápí i stejné nemoci.

Nevalná pověst italských vozů stojí za rychlejším poklesem jejich ceny. Pětidveřový liftback Brava z roku 1996 jde sehnat ve slušném stavu už za 50 000 korun, totéž platí i pro třídveřový hatchback Bravo.

Krátké seznámení

Natrh se model model Bravo/Brava uveden v roce 1995.Vroce 1998 prošly Fiaty Bravo a Brava modernizací, dostaly nový základní motor 1.2/59kW(do této doby byl základní agregát 1.4/55kW) a především moderní turbodiesel s vysokotlakým vstřikovánímcommonrail 1.9 JTD/77 kW(doposud se používaly turbodiesely 1.9 TD/48 a 55 kW). Výroba automobilů Bravo a Brava byla ukončena v roce 2001, to už svět znal jejich nástupce, model Stilo.

Co můžete čekat

Modelová řada Bravo/Brava nepatří ke vzorům spolehlivosti. Podle statistik jde o vozy s nadprůměrnýmvýskytem závad. Velmi časté jsou poruchy spojky, ventilátoru, ovladače topení. Vznikají vůle v uložení přední i zadní nápravy, kroutí se brzdové kotouče a rychle koroduje výfuk.Ze starších turbodieselů většinou uniká olej, novějšíJTD zase trápí vstřikovače commonrailu. Dobrou volbou je výkonný agregát 1.6/76 kW, který se vyznačuje příznivou spotřebou a výbornou pružností. Pozor si ale dejte na závady zapalování, kterými vozy s tímto motorem trpí. Větší problém v podobě poškození motoru alemohouzpůsobit ucpané mazací kanálky. I u ostatních pohonných jednotek se můžete setkat s opotřebovanými vačkovými hřídeli. Uvšech italských vozů zvlášť dbejte na intervaly výměnymotorového oleje a rozvodů. Vyplatí se měnit o něco dříve než doporučuje výrobce.

22.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Žralok bílý, ilustrační foto
2

Patnáctiletá Australanka přežila útok bílého žraloka

Hayato Okamura
2 9

Budeme pracovat, aby to nebyl konec demokracie, říká bratr Tomia Okamury Hayato

EXKLUZIVNĚ

Vítěz voleb Andrej Babiš: Menšinová vláda ANO je poslední možnost

Den po sečtení hlasů se už intenzivně začalo jednat o povolebním uspořádání. Šéf hnutí ANO Deníku nastínil, jaké budou jeho první kroky.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

Jágr se zranil a nedohrál. V Calgary ale válí

Calgary, Praha Nezničitelný Terminátor. Tak působil v uplynulých sezonách NHL veterán Jaromír Jágr. Nejstarší hokejista ve slavné lize totiž za posledních čtyři roky vynechal pouze jedenáct zápasů základní části. To je úctyhodná a dost neuvěřitelná bilance. I na nestárnoucího Čecha ale občas dolehne hokejový osud. Víkendový mač Calgary s Minnesotou Jágr nedohrál kvůli zranění.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se toi v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení