Automobily z počátku výroby se nabízejí za částky okolo 100 000 korun, model se však vyráběl až do roku 2004, a tak se jeho cena může v závislosti na stáří konkrétního kusu vyšplhat i vysoko nad tuto sumu.

Krátké seznámení

Pod označením B5 byla v roce 1995 představena pátá generace oblíbeného Volkswagenu Passat v provedení sedan (se zavazadelníkem o objemu 475 litrů). O dva roky později jej doplnilo kombi s nákladovým prostorem o objemu 495 litrů. Manipulaci se zavazadly v tomto případě navíc ulehčuje výborný přístup díky rozměrným pátým dveřím a zcela rovná ložná plocha. V roce 1999 se začal nabízet VW Passat s pohonem všech kol „4Motion“, ten však pojme jen 400 litrů nákladu.

V roce 2000 prošel model faceliftem a značně omládl. Nové provedení dostalo označení B6, stále se však jedná o jednu generaci automobilu. O rok později se objevilo unikátní provedení W8 nabízející famózní jízdní vlastnosti i velmi nadstandardní luxus. Pohání jej osmiválec vzniklý spojením dvou čtyřválců do V - výsledný výkon je 202 kW. Výroba vozu skončila v roce 2005.

Co můžete čekat

Z pohonných jednotek nelze doporučit žíznivý a hlučný agregát 2.0/85 kW. Příznivcům benzinu můžeme doporučit přeplňovaný motor 1.8 T/110 kW, zájemci o naftu neprohloupí volbou jakéhokoliv turbodieselu TDI o objemu 1,9 litru. Nejnovější turbodiesel 2.0 TDI/103 kW ale mívá při vyšším počtu najetých kilometrů problémy, jejichž odstranění je drahé. Nejčastější závadou passatu je vůle v přední nápravě. Vyskytuje se také opotřebování zavěšení zadní nápravy a poruchy zámků dveří. Motory TDI trápí závady měřičů množství vzduchu.

Předností automobilu je velmi prostorný interiér, přesné řízení a dobré dílenské zpracování. Naopak záporem je blednutí laků, chudá základní výbava a u některých vozů malé zpětné zrcátko na straně spolujezdce. Nepříjemný je i slabý motor 1.6 a velký „turboefekt“ agregátu 2.5 TDI/110 kW.