Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobil můžete zaplatit několika způsoby

Považujete-li nabízené ceny aut stále za příliš vysoké, můžete si nové auto pořídit na leasing. Většina dealerů při značkovém leasingu poskytuje ještě slevy, základní cena auta může být o deset až dvacet tisíc korun nižší.

17.10.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Alena Burešová

Nejběžnější je finanční leasing, v podstatě tedy dlouhodobý pronájem vozu, který si po uplynutí doby leasingu koupíte za zůstatkovou cenu. Doba leasingu se pohybuje od tří do šesti let. Čím je delší, tím menší měsíční splátky platíte, ovšem v souhrnu zaplatíte víc než při kratší době pronájmu. Finanční leasing většinou nabízejí prodejci aut, smlouvu můžete uzavřít přímo tam, kde si auto pořizujete.

Výhodou je skutečnost, že na pořízení auta nepotřebujete velkou hotovost. Nevýhodou je skutečnost, že po celou dobu pronájmu patří auto leasingové společnosti, která si ponechá velký technický průkaz, o údržbu a opravy auta se ale staráte vy sami.

Operativní leasing a zpětný leasing využívají hlavně podniky. Při operativním leasingu zůstává vlastníkem auta leasingová společnost, ta se ale zároveň stará o opravy a údržbu, vy jen jezdíte a platíte měsíční splátky.

Po určité době vám leasingová společnost může nabídnout jiné, novější auto a lze tak prodloužit leasingovou smlouvu. Jinou variantou je odkoupení původního vozu po uplynutí nájemní smlouvy za zůstatkovou hodnotu.

Zpětný leasing je vhodný tehdy, potřebujete-li rychle druhé auto. Své původní auto nabídnete leasingové společnosti, která vám za ně dá peníze a ty použijete na nákup druhého auta. Původní vozidlo pak splácíte leasingové společnosti v měsíčních splátkách.

Další možnosti

Auto lze pořídit i na úvěr nebo na splátky, to je ovšem dražší a méně rozšířený způsob. Výhodou je skutečnost, že okamžikem nákupu se stáváte vlastníky auta.

Chcete-li auto ihned a na vybraný model vám chybí část hotovosti, můžete zkusit smlouvat. Marže prodejců se pohybují od tří do dvanácti procent z ceny auta, takže prostor pro speciální slevu určitě existuje. Před třemi lety, kdy nová auta na odbyt příliš nešla, bylo ovšem smlouvání snazší.

V současnosti je v Česku prodej nových vozů o deset procent vyšší než loni a je dostatek zákazníků, kteří zaplatí, co prodejce požaduje. Ostatně, po celý rok nabízejí dealeři ve tří až šesti měsíčních kampaních slevy různých modelů. Nyní slevy vrcholí.

Nákupy v cizině

V určitých případech, chcete-li koupit větší a luxusněji vybavený vůz, vyplatí se podívat do Německa, Polska či na Slovensko. Čím komfortnější auto, tím bývá jeho cena v zahraničí nižší než v Česku. Při kurzu 24 korun za euro a méně se vyplatí zahraniční nákup i u vozů nižší střední třídy, tedy například typu Škoda Octavia.

Pokud v zahraničí koupíte vůz, který není starší než šest měsíců, zaplatíte daň z přidané hodnoty v Česku. Domů můžete přijet buď přímo koupeným vozem, nebo si jej můžete nechat odvézt, pak počítejte s cenou okolo 25 korun za kilometr jízdy. Dál musíte zaplatit registrační značky a povinné ručení pro převoz vozu, což představuje tři až šest tisíc korun.

V Česku musíte s autem na stanici technické kontroly a poté vůz přihlásíte na dopravním inspektorátu stejně, jako byste jej koupili v tuzemsku. Pokud nechcete hledat mezi zahraničními prodejci sami, zadejte do některého internetového vyhledávače heslo „dovoz aut ze zahraničí“ a objeví se vám desítky větších či menších firem.

Nákup auta v zahraničí pak bude dražší o jejich služby. Chcete-li při nákupu auta v zahraničí ušetřit a přitom si pořídit větší vůz, hledejte v tamních autobazarech. Extrémně levná, za pětinu i desetinu původní ceny, jsou auta starší než sedm let. Obvykle bývají v lepším stavu než stejně stará auta z Čech, protože byla většinou garážovaná a jezdila po kvalitnějších silnicích. Levnější, o deset až pětadvacet procent, bývají v zahraničí i použitá zánovní auta do stáří tří let.

Nevýhodou zahraničních nákupů je nutnost platit v eurech, a to najednou. Pořídit si v cizině auto na splátky či na leasing bývá tak složité, že tento způsob doporučit nelze.

MILAN SAMEK

17.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Vteřiny dne

Vteřiny víkendu. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Jiří Běhounek.
15

Sjezd ČSSD se uskuteční již v únoru, o post šéfa se hlásí Běhounek

AKTUALIZOVÁNO

Bendl ostrouhal. Soud přepočítal hlasy a ve sněmovně jej střídá Kupka

Na pondělní ustavující schůzi půjde za středočeskou ODS čtveřice politiků ve složení Jan Skopeček, Veronika Vrecionová, Vojtěch Munzar – a Martin Kupka. Původně ohlášené ohájení poslaneckého mandátu historicky prvním středočeským hejtmanem a pozdějším ministrem Petrem Bendlem tedy neplatí. 

AKTUALIZOVÁNO

Motorest u dálnice zřejmě vzplanul od komína. Škoda jde do desítek milionů

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Mohutný požár se obešel bez zranění – a podařilo se zabránit jeho rozšíření. To jsou zřejmě jediné příznivé zprávy spojené s řáděním plamenů, které v sobotu hodinu a čtvrt před polednem zachvátily restaurační provoz v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi a v Praze, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčoval hustý tým valící se ze střechy budovy postavené ve stylu koliby, jímž probleskovaly plameny. Objekt požár zcela zničil i s veškerým vybavením. Škoda se odhaduje na 30 milionů korun.

Na černý trh v Kábulu se prý dostal alkohol, určený původně evropským diplomatům

V afghánském hlavním městě Kábulu se zřejmě na černém trhu prodává nezákonně alkohol, který do Afghánistánu dovezla diplomatická mise EU. Věcí už se zabývají evropští vyšetřovatelé, uvedl mluvčí AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Tomáš Hradílek je v nemocnici. Nelze přihlížet smrti vlastního otce, říká dcera

Bývalý disident a ministr vnitra Tomáš Hradílek ukončil po 17 dnech hladovku, kterou držel kvůli opětovné kandidatuře prezidenta Miloše Zemana. Chtěl, aby Zeman již nekandidoval na Hrad. Hradílek s hladovkou přestal na nátlak rodiny, nyní je v péči lékařů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT