Hala patří Českým drahám a ty ze tří projednávaných možností vyhodnotily jako nejschůdnější demolici a stavbu nového nádraží. Své stanovisko nechtějí měnit ani nyní, když se začali ozývat lidé, kteří by halu chtěli zachovat. Odpůrci demolice argumentují především tím, že hala je postavena v tzv. Bruselském stylu a v otevřené lokalitě je dominantním solitérem. Požádali proto o prohlášení nádraží za památku.

„Jednání s primátorem Havířova Zdeňkem Osmanczykem a jeho náměstky Petrem Smrčkem a Eduardem Heczkem se účastnili mladí architekti Adam Guzdek a Lucie Chytilová, kteří nesouhlasí s demolicí budovy havířovského nádraží,“ informovala mluvčí havířovského magistrátu Eva Wojnarová.

O tom, zda bude či nebude hala chráněna, bude rozhodovat ministerstvo. České dráhy ani vedení havířovské radnice však nepředpokládají, že by památkáři tuto budovu chtěli chránit. 

"O nádražní hale už rozhodovali památkáři na krajském úřadu. Ti neshledali, že by měla být chráněna a k žádosti o prohlášení za památku vydali zamítavé stanovisko," řekl ekonomický náměstek primátora Eduard Heczko.

Opětovné posuzování u památkářů, tentokrát pod ministerstvem kultury, může způsobit potíže v procesu přiznání dotace. Projekt stavby terminálu je sice rozdělen na dvě části, z nichž přednádražní prostor realizuje město a stavbu nádraží a opravu peronů České dráhy, ale pro přiznání dotace je nutné schválit obě společně.

"Rozhodování památkářů bude určitě nějakou dobu trvat. Přiznání dotace na stavbu by se tak mohlo oddálit. Předpokládáme však, že peníze, které jsou pro projekt už rezervovány, nakonec pro jeho splnění vyplaceny budou," dodal Heczko.

 
Hala vlakového nádraží v Havířově.  Foto: Libor Běčák

Čtěte také:
Lávka přes koleje nepovede, prodloužen bude podchod
OBRAZEM: Podaří se zachránit vlakové nádraží? 
Aktivistům se zřejmě nádraží zachránit nepodaří 
Dopravní terminál je rozdělen na dvě části 
Vlakové nádraží v Havířově čeká demolice
Bude se Havířovanům stýskat po nádražní hale?
V Havířově připravují nový dopravní terminál