Aplikace je v provozu druhým rokem. „Lidé pomocí aplikace například oznamují nefunkčnost veřejného osvětlení, rozbité lavičky nebo poškozené místní komunikace, zejména chodníky," vysvětluje vedoucí odboru komunálních služeb Jiří Revenda.

Aplikace je určená pro tzv. chytré mobily s operačním systémem Android nebo iPhony a iPady. Pomocí nich mohou lidé závadu vyfotografovat, přiřadit do příslušné kategorie, připojit textový komentář a odeslat. Hlášení obsahuje určení místa závady díky souřadnicím GPS a lokalizuje se i na přiložené mapě.

„Zavedení aplikace považujeme za velmi přínosné, odbor anonymní hlášení obyvatel administrativně nezatěžuje a hlášení různých závad je velmi efektivní. Loni takto pracoval havířovský magistrát s 244 podněty," uvedla mluvčí magistrátu Eva Wojnarová.

Město pamatuje i na ty, kteří chytré telefony nevlastní. Upozornit na závadu lidé mohou prostřednictvím formuláře, který je k dispozici na webových stránkách města, kde je na hlavní straně umístěna ikona aplikace Dej Tip.

„Všem nabízíme jednoduchou, anonymní a především rychlou možnost, jak upozornit na nedostatky ve svém okolí, aniž by lidé museli pátrat, na koho se mají obrátit," upozorňuje Revenda.

Dodal, že mobilní i webová aplikace zajistí, aby se odpovědní úředníci havířovského magistrátu o problému dověděli a co nejúčinněji vyřešili jeho odstranění.

Lidé přes aplikaci upozorňovali například na poškozené lavičky na náměstí Republiky. Pracovníci Technických služeb Havířov už je opravují.

Oprava poškozených laviček.