Zastávku poblíž frýdecko-místecké haly Polárka nechalo vybudovat obchodní centrum Frýda. Podle náměstka primátora města Karla Deutschera, jenž má ve své kompetenci mimo jiné dopravu, se vedení Frýdy ještě před postavením centra zavázalo, že vytvoří dvě zastávky. Jednu ve směru na Místek, druhou na Frýdek, přičemž skutečností se stala pouze ta ve směru na Místek. „Druhá zastávka měla být v místech, kde se nachází sjezd do podzemních garáží. Autobusy by podjely estakádu, u zastávky by se otočily a kolem restaurace McDonald's by pokračovaly dále do Frýdku," řekl Deníku Karel Deutscher.

Petra Bujnošková, manažerka frýdeckého centra, závazek na dvě zastávky odmítá. „Obchodní centrum Frýda se zavázalo pro město vybudovat zastávku v ulici Na Příkopě. Druhá zastávka měla být součástí propojení ulic Na Poříčí a Na příkopě, které v budoucnu mělo vybudovat město," řekla manažerka s tím, že zmíněná komunikace měla vést pod estakádou a byla po dohodě s městem doplněna do studie. Její součástí byla podle Petry Bujnoškové i druhá varianta příjezdu do podzemního parkoviště, rovněž po dohodě s městem. Původně totiž příjezd měl být jen jeden, a to u haly Polárka.

Jak sdělil Deutscher, není si vědom toho, že by se město k výstavbě propojení zavázalo. Podle něj se vedení k současné situaci několikrát vyjadřovalo, Frýda podle Bujnoškové zase opakovaně žádala o začlenění zastávky do sítě MHD s tím, že by financovala její provoz přibližně 350 tisíc korun ročně.

Ve hře byl i kruhový objezd u Polárky

„Na využití vybudované zastávky nechala zpracovat odborný posudek od dopravní expertní kanceláře UDI Morava Ostrava. Z posudku vyplývá, že zastávka může být bez problému do sítě městské hromadné dopravy začleněna," řekla Bujnošková. Doplnila, že součástí studie byly také možnosti na úpravu cest v dané lokalitě. „Jako jediné vhodné řešení, které je doporučeno rozpracovat, se dle této studie jeví přestavba stykové křižovatky u výjezdu od Polárky na kruhovou křižovatku. Tato varianta by v reálu znamenala zajištění dopravní obslužnosti nejenom směru na Místek, ale také na Frýdek," nechala se slyšet manažerka Frýdy s tím, že centrum potvrdilo zaplacení investice.

Vedení Frýdku-Místku se ale návrh nezamlouvá. Karel Deutscher uvedl, že podobné řešení je dopravně složité a nevhodné. „Pokud by se tam autobus otáčel, cestující by popadali," řekl.

Vedení Frýdy tedy podle její manažerky žádalo „alespoň o zprovoznění" už existující zastávky. „Také tato žádost byla zamítnuta s odůvodněním, že je to nesystematické a že zastávka autobusové nádraží je vzdálená 300 metrů, tudíž obslužnost je zajištěna," řekla Petra Bujnošková, která ujistila, že Frýda je připravena situaci nadále řešit.

Náměstek potvrdil stanovisko města, že zprovoznění zastávky pouze ve směru na Místek by bylo nevhodné. Naznačil, že zatím jediným východiskem je zmíněné postavení druhé zastávky.