Uvedl to Petr Milata z ČSOB Pojišťovny, který statistiky nehodovosti dlouhodobě sleduje. Na třetím místě pak skončili řidiči z dalšího velkého města, z Brna.

Právě zmiňovaná města vévodí statikám dlouhodobě. Podle Milaty to souvisí s tím, že je v nich velká koncentrace vozidel, a tudíž rizika vzniku nehody jsou tam mnohem větší než v oblastech s menším počtem aut a nižší hustotou silniční sítě. Opačný konec žebříčku 77 okresů naopak již po řadu let paří motoristům z Vysočiny a východních Čech.

Index škodní frekvence se počítá jako podíl počtu pojistných událostí z povinného ručení způsobených v daném období řidiči z příslušného okresu a počtu vozidel do 3,5 tuny pojištěných v této době v daném okrese. Zní to složitě, nicméně podle Milaty je to matematika poměrně jednoduchá.

„Hodnota 11,55 procenta pro motoristy z Ostravy znamená, že na každých sto pojištěných aut zde za 1. pololetí roku 2013 připadlo více než 11 zaviněných nehod. Naproti tomu u řidičů z okresu Rychnov nad Kněžnou, kteří jezdili v uplynulém pololetí nejbezpečněji, je riziko zavinění nehody téměř pětkrát nižší (2,55 nehody na 100 pojištěných aut)," vysvětlil.

Nejvíce bourající řidiči

Pořadí  Okres  Škodní frekvence
1. Ostrava 11,55 %
2. Praha 9,84 %
3. Brno 7,69 %