Uvedl to Petr Milata z ČSOB Pojišťovny, který statistiky nehodovosti dlouhodobě sleduje. Na třetím místě pak skončili řidiči z dalšího velkého města, z Brna.
Právě zmiňovaná města vévodí statikám dlouhodobě. Podle Milaty to souvisí s tím, že je v nich velká koncentrace vozidel, a tudíž rizika vzniku nehody jsou tam mnohem větší než v oblastech s menším počtem aut a nižší hustotou silniční sítě. Opačný konec žebříčku 77 okresů naopak již po řadu let paří motoristům z Vysočiny a východních Čech.
Index škodní frekvence se počítá jako podíl počtu pojistných událostí z povinného ručení způsobených v daném období řidiči z příslušného okresu a počtu vozidel do 3,5 tuny pojištěných v této době v daném okrese. Zní to složitě, nicméně podle Milaty je to matematika poměrně jednoduchá.
„Hodnota 11,55 procenta pro motoristy z Ostravy znamená, že na každých sto pojištěných aut zde za 1. pololetí roku 2013 připadlo více než 11 zaviněných nehod. Naproti tomu u řidičů z okresu Rychnov nad Kněžnou, kteří jezdili v uplynulém pololetí nejbezpečněji, je riziko zavinění nehody téměř pětkrát nižší (2,55 nehody na 100 pojištěných aut)," vysvětlil.
Nejvíce bourající řidiči
Pořadí | Okres | Škodní frekvence |
1. | Ostrava | 11,55 % |
2. | Praha | 9,84 % |
3. | Brno | 7,69 % |