Tyto pochybnosti v pondělí potvrdil tiskový mluvčí opavské policie René Černohorský i mluvčí Drážní inspekce se sídlem v Praze Martin Drápal. Na co tedy vlastně doplatil šestačtyřicetiletý Opavan, který se zde v pátek 27. června ve 13.43 hodin střetl se svým osobním autem s vlakem jedoucím z Opavy do Českého Těšína?

O nehodě, z níž řidič vyvázl naštěstí jen s lehkým zraněním, jsme vás informovali zde.

Řidič jel ve směru ze Štítiny na Mokré Lazce. „Před místním železničním přejezdem zastavil, následně se však rozjel, a to ve chvíli, kdy se již bezprostředně před přejezdem nacházel osobní vlak jedoucí z Opavy," uvedl opavský policejní mluvčí René Černohorský.

První zprávy z oficiálních míst hned po nehodě tvrdily, že signalizace fungovala, což z řidiče dělalo jednoznačného viníka. Nyní si však policisté a zaměstnanci Drážní inspekce nejsou tak jisti.

„Nyní se hlavně zjišťuje, zda bylo v činnosti přejezdové zabezpečovací zařízení, tedy výstraha dávaná dvěma červenými střídavě přerušovanými světly a přerušovaným zvukem zvonku. Případní svědci celé události nechť se se svým svědectvím obrátí na opavské policejní telefonní číslo 974 737 574," vyzývá Černohorský veřejnost.

Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala analýza zabezpečovacího zařízení není hotová, stát by se tak mělo do 14 dnů. „Správnou funkci zabezpečení přejezdu bude Drážní inspekce analyzovat ze záznamového zařízení přejezdu. Bude záležet na ostravském inspektorátu, jak poté zareaguje. Nevylučuji, že se může začít uvažovat i o zabezpečení závorami," uvedl.

A jsou to právě závory, po nichž již minulý rok „volal" starosta Štítiny Štěpán Koník. „Bylo mi však řečeno, že to je celé finančně náročné," řekl starosta, který nyní požádal policii o společný postup.

„Jsou to zde už dvě dopravní nehody po sobě v krátké době. Vnímám hlasy místních lidí, kteří jsou nehodami rozrušeni a zpochybňují funkčnost výstražné signalizace na tomto přejezdu. Nicméně musíme počkat na relevantní podklady Drážní inspekce," uvedl starosta, který apeluje na zodpovědná místa, aby přejezd zabezpečila dříve, než zde někdo přijde o život.

Připomeňme, že na stejném přejezdu se stala nehoda před deseti dny, když se tam v 16.45 hodin střetl osobní vlak s osobním autem. Tehdy se nehoda obešla bez zranění. Ze záznamů Drážní inspekce rovněž vyplývá, že v roce 2012 zde došlo ke dvěma nehodám, v roce 2011 k jedné a v roce 2010 rovněž k jedné.

Případ budeme dále sledovat.