Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jablunkov chystá stanoviště

Prstencové zastřešení s variabilním prostorem, pod kterým najdou zázemí cestující i řidiči autobusů. Tak bude vypadat nové stanoviště, které se stane moderní dominantou Jablunkova.

9.8.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace nového stanoviště napovídá, že cestující by se měli dočkat dostatečného prostoru při čekání na autobusové spoje. Foto: Archiv MěÚ Jablunkov

Lidem by mohlo sloužit už koncem roku 2018. Na zpracovanou studii jablunkovských architektů nyní navazuje další fáze projektové dokumentace, do níž se se pustí firma Centroprojekt Group ze Zlína. Tu minulý týden vybrali jako levnějšího kandidáta výběrového řízení jablunkovští radní.

„Stanoviště je takovým prvním dotekem Jablunkova s návštěvníky. Cestující si určitě zaslouží důstojnější podmínky. Projekt navíc řeší parkování i bezbariérovost," okomentoval starosta Jiří Hamrozi. Tvůrci studie se museli popasovat zejména s omezeným prostorem. Nová budova vyroste hned vedle současného objektu stanoviště. „Zredukovali jsme polovinu stávajících zastávek a ušetřili tím prostor pro výpravní budovu i parkování. Jednotlivé zastávky jsou v kruhovém objezdu, uvnitř kterého je usazeno nejen zázemí, ale i oáza odpočinku a prostor pro čekání," poodhalil novu tvář dopravního terminálu Marek Wojnar z Nodum atelier, jehož architekti na studii pracovali.

Jednopodlažní objekt vytvoří samostatné buňky, z nichž každá bude plnit svou funkci. Ve výpravní budově najdou lidé čekárnu, zázemí pro řidiče autobusů a toalety. S komerčními prostory se zatím nepočítá. „Okolo budovy bude pět stanovišť, jedno primárně určeno jako výstupní. Je vytvořeno devět míst k parkování autobusů, které čekají na svůj spoj, a tři jsou vytvořena pro dlouhodobé stání, případně pro zájezdové autobusy, které do Jablunkova přijedou. Stejně tak se počítá s parkováním osobních aut, a to v části blíže budovy stávajícího stanoviště," vysvětlil Wojnar.

Dopravní terminál budou tvořit materiály betonu, dřeva a šedé omítky. Barevnost pak navodí samotní lidé a běžný každodenní ruch při cestování. „Vycházeli jsme z jednotného materiálu a tvarosloví. Použili jsme žulovou dlažbu, a to i pro autobusová stání a parkování hlavně z toho důvodu, že je trvalá a při rozjezdech se nedrolí, nebo se může lehce vyměnit. Na vozovce pak bude použit živičný asfalt," dodal architekt. Studie, která řeší také vzhled stávajícího stanoviště, je podkladem pro další stupně projektových dokumentací, které by měly být dokončeny do konce ledna 2017.

Autor: Lukáš Morys

9.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT