Komplikovaná stavba nové spojnice mezi Opavou a Ostravou vstupuje do nové fáze. V současné době jsou práce v plném proudu a podle opavského primátora Martina Vítečka (ANO 2011) by se první auta na silnici I/11 mohla objevit před koncem roku.

„Podle informací, které mám od ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic k dispozici, běží výstavba, jak má," uvádí Víteček.

Podle něj byla při prosazování této silniční stavby rozhodující souhra Moravskoslezského kraje, Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 a opavských poslanců. „Bez tohoto společného tahu na branku by nebylo možné tohoto výsledku absolutně dosáhnout," potvrzuje primátorova slova tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál.

Ten naráží na skutečnost, že cestu, která má v budoucnu přivádět do Opavy až třicet tisíc aut denně, v minulosti komplikovalo financování.

„Jsem si osobně vědom toho, jakými peripetiemi tato silnice v minulosti prošla. Za to, že je výstavba této dopravní tepny tak daleko, děkuji všem, kteří se na tom podíleli," dodává Víteček.

Projekt naráží na další problémy

Dokončení úseku mezi Opavou a Ostravou je pro řidiče dobrá zpráva. Na druhé straně je před politiky ještě dlouhá cesta k tomu, aby tato část stavby byla efektivní. Před Komárovem se totiž cesta musí zúžit a ve druhém směru bude končit v Porubě. K jejímu protažení na ostatní důležité tahy brání soudní pře, která tuto část projektu zbrzdí nejméně do léta příštího roku.

„Dá se předpokládat, že po dokončení silnice I/11 kolem Mokrých Lazců projede po této trase více aut. Část řidičů, která momentálně využívá trasu přes Hlučín, se totiž vrátí na I/11. Problém nastává na obou koncích tohoto nového úseku. Zatím se nemůže stavět na úseku Prodloužené Rudné, na druhé straně u Komárova se bude muset zúžit," říká bývalá předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Pavla Brady.

Právě u Komárova se bude muset nová cesta napojit na obchvat. Nastíněny jsou zatím tři možnosti.

„Jedna verze počítá s rozšířením části stávající cesty, druhá s obchvatem kolem Komárova a třetí se severním obchvatem," dodávává Pavla Brady.

V případě Opavy ale není na něco takového připraven územní plán, a tím problémy teprve začínají. Komárovští se budou obchvatu bránit, protože povede přes pozemky, kde se chce městská část v budoucnu rozvíjet. V případě severního obchvatu by zase mohlo dojít k ohrožení vodních zdrojů a to se nelíbí Velkým Hošticím.