Je životu nebezpečná. Řada lidí na ní zemřela, další se zde zranili. Přesto to vypadá, že nejenže vše zůstane při starém, ale může být ještě hůř. Již tak nepřehlednou a frekventovanou křižovatku ulic Nákladní a Pekařské čeká další nápor aut.
V její těsné blízkosti se totiž letos v listopadu otevírá nové obchodní centrum s podzemními garážemi a nikdo v tuto chvíli nemůže přesně říci, jak velký dopad to bude na dopravu v této lokalitě mít.
Lidem není situace lhostejná, málokdo se však veřejně ozve. Jedním z nich je náš čtenář Rostislav Volný. „Kolik lidí bude muset v Opavě zemřít, než se město rozhoupe tuto problematickou křižovatku vyřešit? Již za necelých šedesát dnů se otevře nové obchodní centrum, jehož podzemní garáže s kapacitou pět set vozidel ústí přímo na Nákladní, jen pár metrů od této křižovatky. Dovede si vůbec někdo z vedení města představit, co se bude na Nákladní dít?" ptá se pan Volný, kterému není jasné, proč radnice nenechá na tuto rizikovou křižovatku umístit semafory.
Pro srovnání uvádí stavbu logistického centra firmy RKL na konci Komárova po pravé straně ve směru od Opavy na Ostravu. Na přilehlou křižovatku zde byl pro větší bezpečnost semafor dán.
„Údajně to byla podmínka, aby mohla firma RKL začít stavět. Proč podobná podmínka není v samotném centru města? Navíc v rušné části, kde dochází ke křížení hlavní silnice městskou hromadnou dopravou? Na co město čeká? Že by tam muselo být nejdříve alespoň dvacet křížků a teprve pak se něco stane?" pokračuje.
Úředníci radnice mu dávají za pravdu. Tedy alespoň v tom, že křižovatka Nákladní-Pekařská je nebezpečná. Současně však říkají: Je tak sevřená okolními domy, že nemá radikální řešení. Podle slov náměstka primátora Daniela Žídka (ČSSD) nechala radnice loni vypracovat technickou studii. Ta měla odpovědět na otázku, co by bylo třeba udělat, aby zde mohlo fungovat světelné signalizační zařízení.
„Křižovatka by musela být komplexně přebudována včetně demolic domů v jejím sousedství. Rozšířit by se musely všechny příjezdové a odjezdové části komunikací, celý systém by se napojil na křižovatku u bazénu a posléze by to snad mohlo fungovat. Vzhledem k předpokládanému nákladu ve výši desítek milionů korun vedení města rozhodlo o zachování stávajícího stavu," řekl Žídek.
Podobně hovoří i pracovník odboru dopravy Hlásky Dalibor Novotný, který mj. míní, že případné dopady otevření nového obchodního centra na křižovatku nelze předjímat. Podle jeho slov semafory zde umístěny být nemohou, a to kvůli šířkovým parametrům této křižovatky.
„Případné rozšíření narazilo na důrazný nesouhlas soukromých vlastníků přilehlých nemovitostí. Jedinou úpravou, která je aktuálně zvažována, je snížení maximálně povolené rychlosti na třicet kilometrů v hodině na ulici Nákladní, a to v úseku celé křižovatky," dodal Dalibor Novotný.