Jen těžko bychom v Opavě hledali dopravní uzel, kde se dá hůře odbočit vlevo, než je křižovatka ulic Vančurova a Krnovská. Jedna naděje na zlepšení tu byla, ale dlouho zůstávalo jen u zbožného přání a realizace pokulhávala. Už přes dva roky je totiž ve hře plán na vybudování kruhového objezdu v těchto místech.

Ačkoli byl již vypracován jakýsi předběžný projekt, celá věc je komplikovaná na přípravu a vyžaduje si zejména dokonale vypracovanou spolupráci mezi městem a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) jako správcem zmíněné cesty. A právě tento zásadní bod se nyní podařilo dořešit. Tedy částečně.

Vedení města již podpis smlouvy o spolupráci schválilo a nyní se čeká na podpis ŘSD. Vzhledem k tomu, že se ale obě strany shodly na všech podmínkách, jedná se už víceméně pouze o formalitu.

Kdy se tedy Opavané dočkají nového objezdu? „Harmonogram práce není ještě hotov," uvádí náměstek opavského primátora Daniel Žídek, který se už ale sám na posledním zastupitelstvu vyjádřil o možném termínu zahájení stavby v červnu roku 2014.

Podrobnosti celé akce budou postupně zveřejňovány. „Nyní probíhá proces schvalování smlouvy o spolupráci. Více informací ale budeme znát až po podepsání smlouvy," sděluje tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Náklady na vybudování objezdu se pochopitelně vyšplhají podle odhadu na zhruba 14 milionů korun i s DPH.

„Na stavbě se budou finančně podílet ŘSD a město Opava," konstatuje Nina Ledvinová.

Dalším investorem bude společnost Benzina, která má v úmyslu u objezdu vybudovat čerpací stanici. Ta má vyrůst na místě bývalých mlékáren. V původních plánech je řeč také o parkovišti a myčce. Ani to ale není vše. Vybudováním kruhového objezdu v křižovatce Krnovská, Vančurova bude učiněn první krok k propojení s ulicí Žižkovou. Jinými slovy: od budoucího kruháče byste se v budoucnu měli dostat novou silnicí až k víceúčelové hale.

Stavba takového rozsahu pochopitelně načas zkomplikuje dopravu v daných místech. Odborníci už ale dopředu promysleli nejlepší varianty řešení. Jejich představa je taková, že po dobu prací bude provoz sveden vždy do jednoho pruhu. V plánu je náhradní betonová silnice. Ta bude postavena na místě stávající staré mlékárny, kterou čeká demolice.

„Zavřít to celé nemůžeme. Denně tam projede patnáct a půl tisíce vozidel," argumentuje náměstek Žídek.

Moc jiných reálných možností skutečně nezbývá, jak poukazují pracovníci odboru dopravy. „V žádném případě nemůžeme počítat s odklonem této dopravy po ulici Žižkova. Jediná možnost, kterou si dovedu představit, je odklon dopravy už na okružní křižovatce v Jaktaři a její směřování po ulicích Palhanecká a Rolnická kolem Stříbrného jezera do Opavy.

Ulice Vančurova bude v době výstavby v místech prací zaslepena a doprava bude odkloněna po ulici Stará silnice kolem magistrátu zpět na ulici Krnovská," vysvětlil před časem pro naši redakci vedoucí oddělení správy dopravy a komunikací na opavském magistrátu Rudolf Klein.