Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kývne kraj na lepší odjezdy vlaků na Karvinsku?

Karvinsko - Do práce vlakem? Nikoliv. Jak vyplývá z návrhů jízdních řádů na rok 2014, zaměstnanci velkých podniků by nejspíš měli začít jezdit autem.  

5.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Korelus

Spoje totiž nekorespondují s jejich směnami. Myslí si to Radek Kohut z občanského sdružení Efektivní veřejná doprava v Havířově a okolí. „Bohužel je to tak. Kdysi platilo, že jízdní řády se přizpůsobily velkým zaměstnavatelům. No v dnešní době je situace zatím jiná," vysvětlil Radek Kohut.

Příklady? Třeba vlak z Bohumína, který má odvézt lidi po odpolední směně končící ve 22 hodin, již nyní odjíždí až ve 22.54 a podle návrhu jízdního řádu má být opožděn až na 23.05 hodin. „Nemyslím si, že lidé budou na tento vlak čekat, místo toho raději pojedou autem," kroutí hlavou člen občanského sdružení.

Podle Radka Kohuta se argumentuje posunem pro případné přestupující z pendolina s příjezdem ve 22.54 hodin ve směru Návsí.

„Ale ejhle! Ráno je situace naopak jiná: ranní vlak nyní s příjezdem v 5.10 hodin se posouvá na 5.13. No a pendolino odjíždí v 5.10 hodin z Bohumína. Nevhodný je tedy i čas pro ty, kteří přijíždějí na ranní směnu, která začíná v 6 hodin. Další vlak dorazí až v 6.05 hodin, což je již pozdě," poukazuje Radek Kohut.

Problém je prý také s přípoji. Nový návrh komplikuje situaci i těm, kteří dále přestupují. Vlaky z Ostravy-Kunčic se posouvají z 22.30 na 22.36 hodin ve směru Havířov i Frýdek-Místek.

„Že zaměstnanci budou těžko stíhat autobusové přípoje v těchto městech, již nikdo neřeší," řekl Radek Kohut. Situaci v jízdním řadu komplikuje plánovaná rekonstrukce stanice Český Těšín a části trati 320 ve směru Chotěbuz a Louky nad Olší. Přesto členové občanského sdružení věří, že se podaří najít ještě kompromis a situaci zvrátit.

„Na kraj jsme zaslali možné návrhy úprav a řešení. Věřím, že se podaří najít řešení těchto problémů spojů jedoucích v brzkých ranních a pozdně večerních hodinách, a to jak pro cestující z a do zaměstnání, tak i případné přestupující ve významných uzlech v našem kraji z dálkových vlaků," dodal Radek Kohut.

Podle vedoucího odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Ivo Murase již nelze podávat další připomínky a požadavky. „Nicméně jsme se všemi připomínkami, i těmi, které podalo Občanské sdružení Efektivní veřejná doprava pro Havířov a okolí ve spolupráci s Českými drahami a se společností Koordinátor ODIS zabývali," uvedl Ivo Muras.

Upozornil na to, že drážní a veřejná linková doprava jsou dopravou hromadnou a jízdní řády se sestavují podle požadavků měst, obcí, jednotlivých zaměstnavatelů a také občanů. „Sestava jízdního řádu je proto složitá činnost, která musí z množství vstupů a výstupů vybrat kompromisní variantu, která bude vyhovovat maximu cestujících," dodal vedoucí odboru. Ten také upozornil, že polohy vlaků jsou ovlivněny plánovanými rozsáhlými výlukami, které jsou na rok 2014 naplánovány.

Autor: David Gorgol

5.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volby v Praze.
1 12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Miroslav Sládek v létě 2016 v Ústí nad Labem
13

V Chomutově zatkli republikána Sládka. Kvůli nepovolené kampani

Jan Kysela: Zeman a Babiš chtějí všechno, jen plusy a žádné minusy

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Včera a dnes rozhodujeme o složení sněmovny, potažmo vlády. Za necelé tři měsíce si zvolíme prezidenta. Jaký vliv to bude mít na český ústavní pořádek a mělo by dojít k úpravě základního zákona České republiky? O tom Deník mluvil s ústavním právníkem, profesorem Janem Kyselou.

Zmanipulovat volby? Je to nesmysl a místní hysterie, říká starosta Krupky

Trenér rozdával cesťáky fotbalistům, někdo na něj zavolal kriminálku, že jim dává upravené volební lístky. 

Barák na odstřel kvůli nájemníkům a očekávaná vražda: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 20. října 2017.

Nové léky nejen na srdce. Čekání na ně bude ještě delší

/INFOGRAFIKA/ Důvod? Výrobcům už nejspíš nebude stačit, že doloží, jakému procentu pacientů jejich pilulky zachrání život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení