Dotaci ve výši 2,770 milionu korun předběžně schválilo pro frenštátskou tělovýchovnou jednotu ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Je to asi sedmdesát procent předpokládaných nákladů na rekonstrukci lanové dráhy, která by měla stát podle předpokladu 3,967 milionu korun.

„Ministerstvo předběžně schválilo dotaci s tím, že TJ musí dořešit majetkoprávní vztahy a musí si sehnat chybějící částku na spoluúčast při financování rekonstrukce," vysvětlila na posledním zasedání frenštátských zastupitelů Jana Knězková, vedoucí odboru dotací, proč se „sportovci" obrátili také na město s žádostí o dotaci ve výši 1,190 milionu korun.

Starostka Frenštátu pod Radhoštěm uvedla, že žádostí se zabývala rada města, která doporučila poskytnout tělovýchovné jednotě 1,100 milionu korun, přičemž, pokud by celkové náklady byly nižší, pak by se snížil i příspěvek od města.

Lanovka už má přes třicet let

Lanová dráha, která vede podél velkého skokanského můstku, slouží od roku 1983, kdy ji postavil tehdejší podnik MEZ Frenštát. „V podstatě za ty roky fungovala, dělaly se tam pouze běžné opravy a běžná údržba, a to až do loňského roku, kdy došlo k poruše na elektrické části, proto jsme se rozhodli požádat o dotaci," sdělil předseda TJ Frenštát pod Radhoštěm Jiří Novotný. „Rekonstrukce se týká především elektrické části a k tomu jsme přiřadili sedačky. Nemáme žádné vlastní prostředky, proto jsme si dovolili požádat o dotaci město," doplnil Jiří Novotný.

Starostka Leščišinová podotkla, že radní města při rozhodování zohlednili skutečnost, že lanová dráha je jednou z přístupových cest na Horečky a zapadá do celkové koncepce revitalizace Horeček, kterou společně už několik let provádějí Frenštát pod Radhoštěm a Trojanovice.

Asi jediným otazníkem v projednávané věci byly sedačky. Někteří zastupitelé poukazovali na skutečnost, že projekt počítá s repasovanými sedačkami, nikoliv novými. Jiří Novotný upřesnil, že jen na mechanickou část má jít asi 900 tisíc korun. „Nové sedačky, kterých je sedmnáct, by byly asi za milion a půl a staré by stály asi milion bez jistoty, jestli budou pasovat. Takže by se musela provést certifikace, která by stála další peníze," vypočetl Jiří Novotný a dodal, že proto sedačky sundají, opraví a dají nové sedáky.

O tom, jak často bude později rekonstruovaná lanovka jezdit, budou zastupitelé jistě ještě diskutovat. Zatím se uvažuje například o zkušebním období v létě, kdy by jezdila každý víkend.