Ačkoli má stavba přinést po svém skončení především větší pohodlí a luxus pro všechny, kdo městem jezdí, setkávají se její realizátoři téměř denně s chováním, nad kterým zůstává rozum stát.

Na stavbu se vypravil i redaktor Deníku, aby vše viděl na vlastní oči.

Chceme lepší a kvalitní cesty?

„Ty nové směsi, které se dávají pod finální vrstvu asfaltu, vyžadují určitý proces, aby v pořádku zatvrdly a byly pevné. Když vám tak projede po takovém úseku automobil nebo projde člověk a nechá tam své stopy, je to pak velký problém, a spousty práce navíc mají i ti, kdo přijdou pokládat poslední vrstvu. A my svou práci chceme dělat co nejlépe a také vám tady jde přece o to, abyste pak jezdili po co nejlépe udělaných cestách," řekl jeden ze stavebních dělníků.

Kamiony…

Mezi další časté případy patří třeba i kamiony, jejichž šoféři zákazy nemíní respektovat a ve finále skončí na místě, kde se stejně musí otáčet a na čerstvém povrchu cest udělají nejednu škodu.

„A víte, jak nás zdržuje, když musíme pořád opravovat třeba ty rozbité zábrany kolem provizorních zastávek autobusu? A to přece nemůže být náhoda, to musí někteří dělat schválně. Jenže my jsme na stavbě zodpovědní také za bezpečnost, a tak nám nic jiného nezbývá," dozvěděl se náš redaktor od dalších lidí kolem stavby.

Velkou akci na svém území dozoruje i město Karviná, které se na některých úsecích rovněž spolupodílelo.

„Jsme nadšeni, že kraj mohl investovat do akce tolik peněz a že se podaří opravit tak velký úsek místních cest. Vždyť už to bylo potřeba. Navíc stavba jinak jede podle harmonogramu a vše běží, jak má," nemá důvod ke stížnostem karvinský primátor Tomáš Hanzel.

Také podle informací samotného Deníku stavba probíhá bez větších problémů. Už 5. května by pak měla vstoupit do své druhé etapy. To se oprav dočkají zbývající části ulice Havířské a třídy Těreškovové. Více informací o problémech kolem stavby najdou dnešní čtenáři Deníku také v příloze Karvinsko v článku Peklo na silnicích.