Nejen, že ze dvou mostních dálničních přivaděčů v Ostravě-Přívoze byla vyloučena nákladní doprava nad tři a půl tuny a snížena maximální povolená rychlost na padesát kilometrů v hodině, Ředitelství silnic a dálnic uvažuje, že by mosty, které spojují Prodlouženou Místeckou s dálnicí D1, pro dopravu uzavřelo úplně.

"Tuto možnost úplně zavrhnout nemůžeme, možný je jakýkoli další vývoj. Vyloučit můžu jedině to, že jsme se mýlili, a že mosty jsou v pořádku," řekl mluvčí Rýdl. Na mostech se nyní konají zkoušky. Úplnou uzávěru by podle Rýdla mohlo ŘSD vyhlásit, kdyby se ukázalo, že zjištěné hodnoty jsou alarmující.

Zároveň dodal, že ŘSD se domáhá odstranění závažných vad obou mostů od první poloviny roku 2013.

close zoom_in

Zhotovitel – společnost Eurovia, která se v době zahájení stavby ostravského úseku fungovala pod názvem Dopravní stavby Ostrava, tvrdí, že vyloučení nákladní dopravy z mostů nechápe.

„Z našeho pohledu mosty nejsou nebezpečné. O dílčích problémech víme, ale bez zjištění příčiny nemůžeme navrhnout vhodné opravy. Pro to bychom potřebovali dostat se k uvedeným mostům. K tomu ale potřebujeme souhlas majitele komunikace a tím je ŘSD. Za necelé tři roky se nám toto povolení nepovedlo získat," řekla Deníku mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Havarijní stav

Na mostech jsou uzavřeny mostní závěry, vysunutá ložiska mimo své přípustné meze a dochází k nerovnoměrným pohybům mostních podpěr.

„Příčinu musí zjistit zhotovitel během reklamačního řízení s tím, že finální projekt technického řešení očekáváme do 22. září," uvedl již dříve mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Objízdné trasy jsou vedeny se souhlasem Ministerstva dopravy i po dálnici D1.

„Hlavní objízdná trasa je vedena odklonem na mimoúrovňové křižovatce dálnice D1 s takzvaným Severním spojem a následně po Mariánskohorské ulici až k Prodloužené Místecké. Tato trasa platí i pro opačný směr," popsal mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Na Místeckou se také mohou nákladní vozy dostat sjezdem na Slovenskou ulici a dál Směrem na Hlučín.