Kdo projížděl po obchvatu Příbora v minulých dnech, nemohl si nevšimnout techniky, která pracovala na svahu ve směru od Kopřivnice po levé straně asi padesát metrů před mostem přes silnici.

Předtím se ve svahu objevily trhliny a poměrně velká část zeminy, v některých místech až do půlmetrové hloubky, se začala sesouvat. Vzhledem k tomu, že o pár metrů dál směrem k mostu je viditelný návoz kamení, je pravděpodobné, že se nejedná o první sesuv půdy v tomto místě.

Na dotaz, který redakce Novojičínského deníku zaslala Ředitelství silnic a dálnic České republiky, zda ŘSD zná důvod sesuvu půdy, Nina Ledvinová, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky, neodpověděla.

„Předmětný sesuv svahu na silnici I/58 je v současné době sanován zhotovitelem v rámci proběhlého reklamačního řízení. Ředitelství silnic a dálnic ČR se na předmětné opravě nijak finančně nepodílí. Jedná se o lokální problematiku, která je průběžně sledována a jejíž řešení probíhá na základě odborných posudků a návrhů," sdělila Nina Ledvinová. Sanaci svahu dodavatel provedl v minulém týdnu.

Obchvat Příbora byl otevřený 24. listopadu 2011. Už v dubnu následujícího roku jej ale ŘSD uzavřela a auta se vrátila na starou silnici, neboť právě v okolí mostu se začal znatelně vlnit povrch vozovky. Podle ŘSD ale důvodem nebylo použití nekvalitního materiálu, jak se tomu stalo v případě některých nových úseků dálnice D1. Zvlnění vozovky měla na svědomí údajně erupční činnost.

„Na stavbě nebyl použit žádný nestandardní materiál. Jedná se o problémy v podloží, kde na tomto krátkém úseku vystupuje pod povrchem vrstva jiného druhu jílu. Zřejmě došlo k jejímu vytlačení při erupční činnosti, kdy se v sousedním úseku dostaly do stejné výšky i těšínity. Vrstva byla okolními nepropustnými vrstvami uzavřena a neprojevovala se," uvedla tenkrát Nina Ledvinová.