Rušení, změny, omezení, ale i dílčí vylepšení a pohodlnější přestupy. V tomto duchu se nesla dopravní omezení městské hromadné dopravy, která zkomplikovala cestování řadě Ostravanů.
Přestože hlavním důvodem optimalizace hromadné dopravy byla snaha o zlepšení provozu městské hromadné dopravy, aby se snížily náklady, Dopravní podnik Ostrava (DPO) se chystá v tomto a příštím roce otevřít další dvě nové trasy.
„V letošním roce se plánuje zprovoznění nové trolejbusové trati vedoucí od ulice Českobratrské k nákupnímu centru Forum Nová karolina, který začne jezdit od 1. srpna. Kromě toho je v plánu také zahájení prací na kolejovém propojení ulic Pavlovova a Plzeňská," prozradil Miroslav Albrecht, tiskový mluvčí DPO.
S novým propojení ulic v Ostravě-Zábřehu uvažuje o zavedení linky, která by měla jezdit v rámci Jihu. Další podrobnosti ale zatím známy nejsou.
Zatímco v první etapě optimalizace přepravní nabídky k zavedení zcela nové linky nedošlo a některé linky byly zrušeny, případně sloučeny, změny, ke kterým dochází v tomto roce, však od počátku finančně se zavedením obsluhy nové trolejbusové trati na Karolině počítají.
Jak vznikají nové linky?
U zrodu nové linky stojí na samém počátku podnět, který může přijít od magistrátu přes firmy až po cestující.
„Tento podnět je následně projednán s objednatelem dopravy, kterým je v našem případě především statutární město Ostrava, a společností Koordinátor ODIS, což je firma určená mimo jiné ke koordinaci přepravní nabídky dopravců zahrnutých v integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje," vysvětluje Albrecht a dodává, že pokud je tento podnět přijat, zpracují projektanti návrh jízdních řádů k dalšímu jednání.
„Po nezbytných, nicméně časově náročnějších legislativních procedurách, jakými jsou vydání licence a schválení jízdního řádu, může dojít k nejbližšímu termínu celostátních změn jízdních řádu, které vyhlašuje Ministerstvo dopravy, a v závěru k samotnému zahájení provozu na lince," uzavřel Albrecht
Jak se číslují nové linky?
Číslování jednotlivých linek je součástí společných jednání o změnách v hromadné dopravě mezi Dopravním podnikem Ostrava, Koordinátorem ODIS a odborem dopravy ostravského magistrátu. Přitom je dodržována metodika číslování linek podle tratí. Tramvaje mají čísla od 1 do 19, trolejbusy ve stovkové řadě a autobusy dopravního podniku od 20 do 99.
K TÉMATU:
Tramvaje budou mít o víkendu výlukuZměna organizace tramvajových linek číslo 3, 7, 8, 17 o víkendu postihne městskou hromadnou dopravu, a to vždy od 8 do 18 hodin. Spoje linky číslo 3 končící na zastávce Poruba vozovna a spoje linek 7, 8 a 17 jedoucí na zastávku Vřesinská budou ukončeny na zastávce Poruba vozovna. Náhradní autobusová doprava bude za spoje tramvajových linek 7, 8 a 17 zavedena v úseku zastávek Poruba vozovna – Vřesinská a zpět.
Příčinou výluky je broušení kolejí v úseku zastávek Vřesinská – Hlavní třída a dále práce v kolejišti v křižovatce ulice Opavská a 17. listopadu a v kolejišti před tramvajovou smyčkou Vřesinská.
Z důvodu výluky budou spoje tramvajových linek č. 7, 8 a 17 opožděny o cca 2 až 3 minuty.