Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Karviné už má termíny

Příští rok stavební povolení, další rok vypsání výběrového řízení a v roce 2018 zahájení stavby. Hotovo by mělo být o dva roky později. Jihozápadní silniční obchvat Karviné je sice stále jen na papíře, ale už zná oficiální termíny. K nahlédnutí jsou na webových stránkách Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

24.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Černý

Možná i třicet let od prvních debat o trase následovalo dlouhé ticho, až se přešlo ke konkrétním slovům a činům. A dnes existují oficiální data, která snad dávají naději, že se město tranzitní silnice konečně dočká.

„Se stavbou obchvatu Karviné se počítá. Centrální komise, ve které zasedají zástupci ministerstva dopravy, Státního fondu dopravní infrastruktury a státních investorů, záměr stavby schválila," potvrdil před časem Deníku mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

A že nejde jen o data na webových stránkách ŘSD, aktuálně Deníku potvrdil i primátor Karviné Tomáš Hanzel.

„Přípravy stavby obchvatu běží i u nás od loňska naplno. Ředitelství silnic a dálnic pomáháme nejen s výkupy pro stát, ale ulehčíme jim práci i tím, že některé pozemky převezmeme my sami, dojednáváme v současnosti podmínky," přiblížil momentální administrativu spojenou s přípravami stavby.

Tři kilometry dlouhý úsek silnice vede jako prodloužená Nádražní ulice, mezi železniční tratí a jezerem v parku Boženy Němcové, pak přes řeku a za Darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína.

Silnice, která přijde na zhruba půl miliardy korun, bude dvoupruhová (podél jezera v parku bude několik set metrů čtyřpruhová) a jezdit se po ní má osmdesátikilometrovou rychlostí. Obchvat je o kilometr kratší než současná trasa přes město.

Jak připomíná primátor, město obchvat rozhodně potřebuje. „Uleví od náporu tranzitní dopravy centrem města, kudy v současnosti projede až 20 tisíc aut denně, a přitom nezatíží jiné lokality ve městě. Navíc ideálně umožní napojení zóny Nové Pole na silnice směrem na Polsko i Slovensko a do budoucna pomůže taky zóně Barbora," dodal Tomáš Hanzel.

Na obchvat čekají i další

Zatím v nedohlednu je silniční obchvat Havířova. Přípravy sice pokračují, ale žádný konkrétní termín zatím neexistuje. Mimo Havířov by auta ve směru od Ostravy měla jezdit po stávající Orlovské ulici a poté přes Prostřední Suchou k Životicím a do Těrlicka, kde se uvažuje o tunelu, který by dopravu vyvedl směrem k Třanovicím.

Podobně „ve hvězdách" je obchvat Orlové, o kterém se sice již několik let mluví, ale konkrétní informace zatím nejsou žádné. Jen tiše mohou závidět Bohumínu a Českému Těšínu, kde obchvaty už dopravu z města vyvedly.

Autor: Tomáš Januszek

24.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z filmu Borat
2 11

Borat se nabídl, že zaplatí pokutu za české turisty v Kazachstánu

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
103 14

Babiše chtějí vydat poslanci pěti stran. SPD se ještě podívá do spisu

AKTUALIZUJEME

Zeman se v Rusku sešel s Putinem. Mluvili o vzájemných vztazích i o Asadovi

Dnešní schůzka prezidenta Miloše Zemana s jeho ruským protějškem Vladimirem Putinem proběhla s mírným zpožděním. V středomořské Soči řešili státníci problematiku vzájemných vztahů a možnosti kulturní výměny. "V Sýrii jste zvítězili," pogratuloval Zeman nejvýznamnějšímu spojenci syrského vůdce Bašára Asada.

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT