Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jižní obchvat Opavy je stále nedotažený

Moravskoslezský kraj uplatnil v posledních devíti letech na modernizaci silnic II. a III. třídy evropskou dotaci 3,5 miliardy korun z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

11.5.2016
SDÍLEJ:

Jižní obchvat Opavy. Ilustrační foto.Foto: Vladimír Meletzký

V opavském regionu se za tyto peníze podařilo obnovit šestaosmdesát kilometrů silnic.

Nejdelší úsek, měřící přes dvanáct kilometrů, vedl z Jaktaře do Bratříkovic. Finančně nejnáročnějším projektem však byla výstavba jižního obchvatu Opavy za 298 milionů korun.

Práce zahájil dodavatel, firma Strabag, v polovině listopadu 2010 a budování obchvatu bylo dokončeno v srpnu 2012. U slavnostního otevírání nechyběl proslulý Petr Dybowicz s protestním transparentem.

„Jsem geolog, a proto vím, co do podloží silnice patří a co nepatří. V podloží této silnice jsou balvany, které tam nemají co dělat," informoval přítomné. Obchvat však vzdor jeho přesvědčení funguje dodnes bezproblémově. Zůstaly mu jen dvě vznesené výhrady prostorově malý rondel v Hradecké ulici a fakt, že obchvat končí místo v Opavě už u Otic.

Tehdejší hejtmanův náměstek pro dopravu a současný hejtman Miroslav Novák (ČSSD) obě námitky hned zdůvodnil. Velikost rondelu vysvětlil tím, že výkup dalších soukromých pozemků by si vyžádal značnou finanční i časovou náročnost. Zhotovený rozměr je podle něj z technického hlediska dostačující.

„V územní dokumentaci se počítá s prodloužením trasy až na Olomouckou ulici v Opavě, ale brzy to rozhodně nebude. Příprava je zdlouhavá a dosud nemá finanční zajištění," vysvětlil Miroslav Novák nedotaženost obchvatu až do Opavy.

Jestli a kdy k nápravě dojde, to dosud jasné není. „Současný stav chápeme jako dočasný, ale i tak, že problém s dopravou byl vyřešen na úkor obyvatel obce. S patřičnými orgány budeme dál jednat," sliboval u otevření obchvatu otický starosta Vladimír Tancik.

Názor nezměnil ani dnes. „Nedotažený obchvat nám stále vadí, protože nám přes obec posílá spoustu automobilů. O nápravě stále jednám s primátory i s hejtmanem," řekl starosta Tancik.

O náklady na vybudování jižního obchvatu ve výši 573 miliony korun se podělily evropské fondy 365 miliony a město Opava 31,5 milionu korun, zbytek zafinancoval Moravskoslezský kraj.

Autor: Jitka Hrušková

11.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stíhač namaloval na oblohu obří penis
2

Americký stíhač nakreslil na oblohu obří penis, armáda se ale nesměje

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT