Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravy dálnice začaly. Provizorně

/FOTOGALERIE/ S pracemi na zhruba tři sta metrů dlouhém úseku dálnice D47 začali v těchto dnech pracovníci stavební firmy Colas. Do dvou let chce Ředitelství silnic a dálnic zahájit velkou rekonstrukci problémových dvaceti kilometrů dálnice D47. Náklady půjdou do stamilionů. 

20.11.2015
SDÍLEJ:

S pracemi na zhruba tři sta metrů dlouhém úseku dálnice D47 začali v těchto dnech pracovníci stavební firmy Colas.Foto: Deník/Marek Molnari

Ta vyšla vítězně z výběrového řízení, které na opravy zvlněného povrchu dálnice kolem 357 kilometru vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Orientačně by do příštího víkendu měla být hotova a zprovozněna levá strana dálnice, poté budou zahájeny práce na straně protější. Celkově by opravy neměly trvat déle než dvacet dní, doprava je svedena vždy na tu stranu dálnice, která se právě neopravuje. Nyní tedy na pravou, ve směru na Ostravu.

Nevhodný materiál

„Je to oprava, která neřeší zásadní problém D47, což je nevhodný materiál použitý do násypu. To je také v tuto chvíli předmětem sporu mezi námi a zhotovitelem dálnice (pozn. firmou Eurovia)," uvedl Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, s tím, že ale nechtějí čekat až do doby než rozhodne soud.

„Na náklady státu nyní provedeme opravu, která to alespoň nějak rozumně zpojízdní. Není možné, aby na dálnici byla trvale šedesátka," podotkl Rýdl a doplnil, že kromě toho, že jízda je nyní i při snížené rychlosti nepohodlná, začíná být i nebezpečná. Nejpozději na jaře příštího roku by podle něj měly být podobně spraveny i další dva úseky. Ty jsou na tom podobně špatně.

Náprava bobtnajícího podloží

Nynější oprava, která by měla vydržet zhruba dva roky, přijde na 5,7 milionu korun bez DPH. Jde pouze o provizorium. Silničáři zbrousí zvlněný asfaltocementový povrch, a poté jej nahradí asfaltem, vyztuženým ocelovou sítí. Toto opatření sice nevyřeší zásadní problém bobtnající materiál v podloží.

Následkem toho se ale vznikající nerovnosti rozloží na delší úsek, a nebudou tak markantní. Na jaře roku 2017 plánuje ŘSD zahájit rozsáhlou rekonstrukci zhruba dvacetikilometrového úseku ostravské dálnice, která by měla řešit pověstné „jádro pudla". Tedy podloží dálnice, které bobtná, a následkem toho se na povrchu vytvářejí větší či menší nerovnosti.

Podle Rýdla jde o podobný problém jako v případě nájezdů na dálniční mosty v Přívoze, a tedy řešení bude zřejmě také obdobné. O tom, zda bude muset být podloží dálnice odtěženo a nahrazeno vhodnějším materiálem, však vzhledem k budoucímu výběrovému řízení odmítá spekulovat.

„Právě se vybírá projekt, který zajistí finální opravu D 47. Bude to poměrně rozsáhlá oprava, protože stejně jako v případě dálničních mostů půjdeme až do základů dálnice. První vzdálené odhady nákladů se pohybují řádově ve stamilionech korun," uvedl Rýdl s tím, že konkrétní částka, stejně jako délka oprav, vzejde z výběrového řízení.

Autor: Iva Mušálková

20.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Transgas
5 10

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
12 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT