Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostrava počítá, kolik aut projede křižovatkami

Křižovatky v krajské metropoli hlídá necelá pětistovka studentů. Počítají auta, která tudy projedou. Z výsledku sčítání dopravy se pak vypracuje plán optimalizace dopravy na dalších třicet let.

6.6.2014
SDÍLEJ:

Čtyři sta sedmdesát studentů v těchto dnech hlídkuje u ostravských křižovatek a počítá, kolik aut a v jakém směru tudy projede.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Stovky studentů hlídkují v těchto dnech u ostravských křižovatek. Počítají, kolik aut tudy přes den projede.

„Zapisujeme čárky za každé vozidlo v dané kategorii, které křižovatkou projede. Je jich tolik, že už jsem ztratila přehled o přibližném počtu," řekla Deníku jedna z dobrovolnic, které počítaly projíždějící vozy u křižovatky ulic Poděbradovy a Českobratrské. Dále prozradila, že výzkum by měl následně sloužit ke kalibraci dopravy. „Sedíme tady od rána do zhruba pěti hodin. Teď to ještě jde, horší to bylo začátkem týdne, protože pršelo a byla zima," dodala dobrovolnice. Město sčítá dopravu v rámci projektu Integrovaný plán mobility Ostrava. Na základě těchto podkladů pak bude zpracován projekt o optimalizaci dopravy na dalších dvacet až třicet let s tím, že výsledky sčítání by mohly být známy koncem roku 2014.

„V terénu bude postupně okolo 470 pracovníků. Dopravní uzly, koridory a sčítací místa jsou vybrány na základě dlouhodobého sledování dopravy s přihlédnutím k již provedeným průzkumům," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Pohled na kraj

Co pět let probíhá v republice celostátní sčítání dopravy. To poslední bylo v roce 2010. Na základě výsledků se pak optimalizuje doprava podle toho, jak moc jsou dálnice a silnice využívány. Celostátní sčítání se ale od toho „ostravského" liští tím, jaké komunikace se pozorují. „Celostátní sčítání dopravy slouží především potřebám Ředitelství silnic a dálnic ČR a omezuje se na dopravní zatížení dálnic a silnic I. třídy, které jsou státní, a silnic II. a III. třídy, jež jsou krajské," vysvětlila mluvčí ostravského magistrátu.

Čtyři sta sedmdesát studentů v těchto dnech hlídkuje u ostravských křižovatek a počítá, kolik aut a v jakém směru tudy projede.

Autor: Jakub Malchárek

6.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Transgas
6 10

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT