Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostravice bojuje za zachování posledního nočního spoje

Ostravice - „Kraj lidi jedoucí z odpolední směny nečekaně chytil do pasti,“ říká starosta Mališ.

22.12.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační snímekFoto: Foto Deník/ Libor Plíhal

S příchodem nového vlakového jízdního řádu, platného od prosince, došlo k nečekaným problémům na regionální trati Ostravice Frýdlant nad Ostravicí a zpět.

Krajský úřad Moravskoslezského kraje, jako objednavatel regionálních železničních spojů, zrušil poslední večerní spoj číslo 13 141 s odjezdem ve 23.11 hodin z Frýdlantu nad Ostravicí a příjezdem do Ostravice ve 23.22 hodin a následným návratem pod označením 3 136 z Ostravice ve 23.25 hodin a dojezdem do cílové stanice ve Frýdlantu ve 23.36 hodin.

„Argumentace kraje, že tento letitý spoj je málo vytížený v tomto případě neuspěje,“ říká starosta Ostravice Miroslav Mališ. „Na trati Frýdlant nad Ostravicí Ostravice projede denně celkem 19 spojů. Poslední vlak měl v obou směrech vždy návaznost na běžné i prodloužené odpolední směny zaměstnanců pracujících jak ve Frýdlantu nad Ostravicí, tak u nás v Ostravici, využívali jej i turisté a chataři, ale hlavně dopravně obsloužil i výstup a nástup ve stanicích Frýdlant zastávka, Frýdlant Nová Dědina a Ostravice zastávka. Toto nyní zmizelo. Nelze se tedy divit, že lidé jsou zaskočeni a doslova pobouřeni,“ argumentuje starosta Mališ.

Kraj obec informoval o plánované změně jízdního řádu v červnu letošního roku, načež rada obce včas podnikla, na základně věcných argumentů, veškeré možné kroky ke zvrácení tohoto stavu a zachování posledního nočního spoje. „Návrh krajských úředníků, že lidé mohou využít namísto vlaku noční mezinárodní autobusovou linku Ostrava Frýdek-Místek Turzovka Čadca Žilina s odjezdem z Frýdlantu nad Ostravicí ve 23.12 hodin a příjezdem do Ostravice ve 23.20 hodin nemá reálný základ. Spoj ve všední dny přijíždí přeplněný a navíc nestaví v malých stanicích. Tedy problém v grafikonu nového vlakového jízdního řádu, který nás tíží, vyřešen není a nezbývá než znovu bojovat,“ informuje ostravický radní Jaroslav Zátopek.

„Na základě požadavků občanů adresovaných členovi rady obce jsem předložil radě návrh, aby se ta vzniklým problémem v dopravní obslužnosti obce znovu intenzivně zabývala a vyvolala na úrovni kraje nové jednání ve věci obnovení tohoto spoje. Rada obce návrh schválila. Věřím, že se v blízké budoucnosti dobereme rozumného řešení,“ uzavřel Zátopek.mach

Autor: Tomáš Machálek

Místo události:
22.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jana Novotná (uprostřed) dostala jako první Češka Cenu za vynikající výkony ve Fed Cupu.
14

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
7 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT